دیدگاه تکیه بر بودجه‌های دولتی اصلاح شود
کد خبر: 4022212
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
عزیزی:

دیدگاه تکیه بر بودجه‌های دولتی اصلاح شود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تکیه بر بودجه‌های دولتی را غلط دانست و بر ضرورت اصلاح این دیدگاه تأکید کرد.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته، 28 آذرماه در جمع مردم زرقان، تکیه صرف بر بودجه‌های دولتی را برای انجام پروژه‌ها غلط دانست و گفت: باید این دیدگاه را اصلاح کنیم.

وی بر ضرورت استفاده از توان‌ بخش خصوصی در این راستا تأکید کرد و افزود: بن‌بستی برای حال مشکلات کشور وجود ندارد زیرا اعتقاد به وجود مشکل در میان مسئولان وجود دارد اما باید راهبردها را تغییر دهیم تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

عزیزی بیان کرد: وقتی که تنها به بودجه‌های دولتی تکیه زنیم، احساس بن‌بست به وجود می‌آید زیرا این بودجه‌ها متکی به منابع محدود هستند و در واقع می‌توان گفت که تکیه به چنین بودجه‌هایی تکیه به دیوار کاغذی است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مطرح شده در این جلسه گفت: برخی از مسائل در داخل استان و شهرستان قابل حل است البته باید برای آن تلاش متکی بر توانمندی‌های مردمی و دولت داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید از مسیر اصلاح لایحه بودجه، بودجه را وارد استان کرد، افزود: مسیر دیگر سرمایه‌گذاری است لذا باید سرمایه‌گذار را آورد و مشارکتی پروژه‌ها را تکمیل کرد.

عزیزی اظهار کرد: باید بررسی کرد چقدر ظرفیت برای جذب منابع سرمایه‌گذاری داریم لذا مدل‌های تأمین منابع مالی را باید بررسی کرد که در این راستا بیشتر از همه نیازمند تولید فکر و اندیشه در این حوزه هستیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در فارس با این رویکرد کار کردیم که نمونه آن خط انتقال آب از دریا به استان فارس بود که با مشارکت بخش خصوصی انجام شد و موانع را نیز ما تسهیل کردیم.

انتهای پیام
captcha