گروه‌های سیاسی با وحدت به پیشرفت استان فارس کمک کنند
کد خبر: 4023735
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲

گروه‌های سیاسی با وحدت به پیشرفت استان فارس کمک کنند

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز از گروه‌ها و احزاب سیاسی خواست تا فارغ از هر نوع اختلاف سلیقه که به نوبه خود قابل احترام است، به وحدت و پیشرفت استان فارس کمک کنند.

محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، محمد فرخ‌زاده، رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 5 دی‌ماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا از تمام مدیران اسبق، جدید، گروه‌ها و احزاب سیاسی با سلیقه‌های مختلف درخواست کرد فارغ از هر نوع اختلاف سلیقه که به نوبه خود قابل احترام است، به وحدت و پیشرفت استان فارس کمک کنند.

وی افزود: این دوران ممکن است تکرار نشود و زمان خدمت از دست برود. ممکن است امروز به هر دلیل هر فرد و گروهی مطالبه‌ای داشته باشد که به دلیل وسعت استان و تنوع موضوعات امکان تحقق زود هنگام آن فراهم نشود. کمی صبر، اخلاص، مناعت طبع و توجه به آینده را پیشه خود کرده و در تحقق آرمان‌های فارس، موفق سهیم باشیم.

فرخ‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مصوبات کمیسیون‌های شورا و از جمله کمیسیون گردشگری و زیارت و مصوبات صحن علنی از زمان سررسید آن گذشته و اقدام عاجلی برای آن‌ها انجام نگرفته است، گفت: مصوبه تهیه طرح فراخوان شهربازی بزرگ شیراز، اساسنامه سازمان گردشگری و زیارت، تعیین تکلیف بازارچه هنر بعد از گذشت چند سال از اتمام پروژه، تغییرات فنی و معماری در پروژه‌های قصر ابونصر و برم دلک، تعیین تکلیف پروژه‌های گردشگری در باغات تحت تملک شهرداری، پروژه‌های گردشگری، تفرجی و سرمایه‌گذاری بوستان 580 هکتاری حسینی الهاشمی با نام بوستان طبیعت، پارک آبی و بازارچه صنایع دستی جنب دادگستری استان فارس از جمله موارد مورد انتظار مردم شریف شیراز است که با جدیت پیگیر اجرای آن هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه بی‌توجهی به اجرای مصوبات و گذشت بیش از 4 ماه از عمر شورا، باعث عدم تحقق برنامه‌های مدنظر در دوره 4 ساله خواهد شد، گفت: ضمانت اجرای طرح‌های شورای اسلامی شهر به عهده شهردار و تیم مدیریتی اوست لذا لازم است که شهردار شیراز تیم خود را تکمیل و حرکت جهادی خود را آغاز کند. زمان منتظر نخواهد بود تا ما مشکلات را رفع کنیم و بعد کار را پیش ببریم.

وی در ادامه به کلنگ‌زنی زودهنگام تقاطع غیرهمسطح جام جم اشاره کرد و گفت: احداث تقاطع غیر همسطح زمانی مطرح می‌شود که با حرکت تداخلی و رویکردهای ضربدری روبه‌رو باشیم. راستگرد جمهوری به کوهسار هیچگونه حرکت تداخلی ندارد.

فرخ‌زاده تصریح کرد: حجم وضع موجود راستگرد مذکور 1500 وسیله نقلیه بر ساعت در ساعت اوج است که حجم معمول بوده و سنگین نیست و با عرض موجود براحتی قابل عبور است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در صورتی که تحلیل هزینه به فایده (BENEFIT/COST) برای این تقاطع صورت گیرد، مقایسه هزینه ساخت تقاطع غیرهمسطح به هزینه ایجاد راستگرد همسطح هیچ توجیه اقتصادی وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: ایجاد مشرفیت به اراضی صدا و سیما و اماکن امنیتی موجود در موضوع پدافند غیرعامل می‌تواند دسترسی برای خرابکاری و آسیب‌های جدی ایجاد کند و البته ایجاد سروصدا ناشی از تردد شبانه‌روزی به برنامه‌های صدا و سیما که باید در آرامش کامل تهیه شود، را بیفزاید.

فرخ‌زاده ادامه داد: امروزه علم حمل و نقل در شهرهای پیشرفته دنیا به این نتیجه رسیده است که احداث تقاطعات غیرهمسطح به معنی افزایش عرصه و در نتیجه افزایش تقاضای استفاده از خودروهای شخصی بوده و بر اساس تناقض بریس BRAESS PARADOX کاهش مطلوبیت سرویس دهی معابر را به دنبال خواهد داشت. (بر خلاف آنچه که تصور می‌کنیم، ایجاد تقاطعات غیر همسطح روانی ترافیک را به دنبال نخواهد داشت).

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی و آتی فضای کافی برای ایجاد راستگرد کانالیزه همسطح موجود بوده و دلیلی برای غیر همسطح وجود ندارد، گفت: آلودگی بصری در محدوده باغ ارم باعث مخدوش شدن این سایت مهم بین‌المللی و نارضایتی گردشگران و اهالی خواهد شد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: با اجرای یک چپ گرد ساده از بزرگراه شهید سلیمانی و یا یک راستگرد از بلوار جمهوری عوارض فنی، ترافیگی و نارضایتی های اجتماعی حل وفصل خواهد شد.

فرخ‌زاده با بیان اینکه با ایجاد یک پل به طول تقریبی بیش از 300 متر صرفا یک دورگرد ایمن در زیر پل ایجاد و این پل هیچ خاصیت دیگری در مباحث ترافیکی نخواهد داشت، گفت: احداث این پل باعث ایجاد آلودگی سمعی و بصری برای ساکنین همجوار بلوار جمهوری، صدا و سیما و مجموعه‌های امنیتی و انتظامی و دانشگاهی و... خواهد شد.

 

به گفته وی، نتیجه نادیده گرفتن نظرات مردم شریف شیراز و خصوصاً این منطقه در قالب ارزیابی تاثیرات اجتماعی، نارضایتی شدید و نامه‌ها، تماس‌ها، استشهادهای متعدد مردمی شده است و نادیده گرفتن حق مردم اولین و اصلی‌ترین مغایرت با معیارهای انقلابی‌گری به جز مباحث فنی است.

فرخ‌زاده افزود: ایجاد مشرفیت به منازل ساکنین بلوار جمهوری در تمام شبانه‌روز دستاورد ویران کننده دیگری است که ساکنان در هنگام احداث و صدور پروانه روزی فکر نمی‌کردند که چشمان رهگذران از قوانین مشرفیت و ضوابط آن عبور کرده و این فضا آغاز یک ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی خواهد بود.

وی تأکید کرد: با اجرای این پل انتقال ترافیک دروازه قرآن، صدرا، قصردشت و جوادیه باعث بروز مشکلات عدیده برای این محور که امروز به عنوان یک شریانی درجه درون شهری محسوب می‌شود، خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: مگر نه این است که مدعی هستیم که ما این تقاطع را برای تسهیل در عبور و مرور مردم و تکمیل رینگ درون شهری می‌خواهیم احداث کنیم، مردم از این اقدام  ناراضی هستند و نمی‌خواهند این پروژه کم خاصیت، پر هزینه، نارضایتی‌کننده و دارای عدم توجیه فنی و ترافیکی اجرا شود تا دیر نشده آن را تعطیل کنید و دست از لجاجت بردارید.

وی تأکید کرد: مردم آرامش می‌خواهند و نه چشمانی که از درون خودروها اندرونی زندگی آن‌ها را در شبانه‌روز رصد کند و سر و صدایی که بر هم زننده آرامش است و هزینه‌هایی که می‌توان با آن، زخم‌های عمیق شهر را درمان کرد و نه کوهی از بتن و سیمان که زیبایی کلان‌شهر شیراز را به عنوان یک شهر گردشگری و فرهنگی آن هم در محور بلوار جمهوری و تپه تلویزیون که مردم از آن خاطرات بیشمار دارند را بر هم بزند و شیراز را در حد یک کمربندی تقلیل دهد.

فرخ‌زاده در ادامه سخنان خود به موضوع نادیده گرفته شدن حق و حقوق راهبران قطار شهری و ضرورت رسیدگی به درخواست این کارکنان خدوم و زحمتکش اشاره کرد و گفت: 35 نفر واجد شرایط به عنوان راهبران گروه 7 و 8 سازمان قطار شهری شیراز، پس از گذارندن نزدیک به دو سال انواع و اقسام دوره‌های تخصصی و آموزش مربوط به شغل راهبری و تست‌های پزشکی و مصاحبه و آزمون‌های متعدد به مرحله به کارگیری رسیده‌اند. حال مسئولان سازمان قطار شهری شیراز علی‌رغم آنکه شغل راهبری قطار یک شغل تخصصی و دائم است و با وجود مغایرت قانونی برون سپاری این شغل حاکمیتی طبق بخشنامه شماره  810427  مورخ 29/04/98 وزارت کشور، اقدام به به‌کارگیری کاربران به‌صورت برون سپاری حجمی کرده و با حقوق ناچیز معادل 4 میلیون و 100 هزار تومانی، بدون داشتن کارت رفاهی، بیمه تکمیلی، کد پرسنلی شرکتی و هیچ‌گونه مزایا نسبت به راهبران فعلی قطار شهری اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق گفته‌ها و قول‌های مسئولان سازمان قطار شهری در ابتدای دوره وعده استخدام به صورت شرکتی به ایشان داده شده، علاوه بر اسناد و مدارک متقنی که موجود است، افزود: راهبران گروه‌های 7 و 8 چیزی جز قولی که به ایشان در ابتدای برگزاری دوره داده شده است، نمی‌خواهند و آن شرایط برابر با راهبران گروه 5 و 6 قطار شهری است. این دوگانگی باعث سرخوردگی، مشکلات معیشتی، احتمال افزایش آسیب به اموال بیت‌المال، عدم رعایت ضوابط مندرج در مباحث آفندی و پدافندی و مشاغل خاص، عدم امکان تشکیل زندگی و... شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: مردم عزیز بدانند علی‌رغم انعکاس مشکلات به شهردار شیراز و تاکید بر برگزاری جلسه هیئت مدیره تاکنون حتی یک جلسه برگزار نشد و همچنان مشکلات فنی، مالی و ادامه مسیر امام حسین(ع) به میدان آزادی و مسیر میدان آزادی تا کلبه و ایستگاه چهارراه پانزده خرداد مربوط به اجرای خط 2 و زمان افتتاح و همچنین تعیین و تکلیف خط 3 و تامین واگن و... به قوت خود باقی است. از طرفی رئیس جدید منصوب شده در این سازمان از تعامل بسیار ضعیف برخوردار است که به وقت آن مطالبی به حضور مردم غیور عرضه خواهد شد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع سد تنگ سرخ از مسائل مهم برای حفظ بیش از هزار هکتار باغ است که هنوز اقدامی موثر برای پیگیری و رفع اختلاف نهایی و آغاز به کار مشاهده نشده است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه  بوستان‌های شهر شیراز در حال حاضر با سه مدیر اداره می‌شود، حال که در قوانین برای اداره تمامی بوستان‌ها و فضای سبز یک سازمان به‌عنوان سیما و منظر و فضای سبز پیش‌بینی شده است، افزود: عدم تصمیم به موقع باعث بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه سازمان سرمایه‌گذاری و انتصاب رئیس آن همچنان انجام نپذیرفته است، گفت: شهر را نمی‌توان با عوارض، فروش تراکم، فروش سهم خدمات و یارانه‌های چندرقاز دولت اداره کرد. شهر موتور اقتصادی می‌خواهد که در شهرداری خاستگاه آن سازمان سرمایه‌گذاری است. حضور پررنگ شما در کمیسیون سرمایه گذاری و هیئت مدیره این سازمان باعث  پیشرفت در امور خواهد شد. سرمایه‌گذاران از درد بی توجهی به خود می پیچند و انتظار تحول و نگاه متفاوت دارند.

وی در پایان گفت: کارخانه‌های آسفالت شهرداری بیش از ۳ ماه است که خاموش است و یا در حداقل ظرفیت کار می‌کند و شهری با هزاران خودرو و میلیون‌ها انسان زنده و در حال تردد از اولین خدمات یعنی این لگه‌گیری آسفالت و روکش بی‌بهره‌ هستند.

انتهای پیام
captcha