رشد ۶۶ درصدی نرخ باسوادی در کردستان
کد خبر: 4024148
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

رشد ۶۶ درصدی نرخ باسوادی در کردستان

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش کردستان گفت: میزان با سوادی جامعه هدف سوادآموزی (۱۰ تا ۴۹ سال ) را در سال ۱۳۵۵ به میزان ۲۸ درصد دانست و گفت: نرخ باسوادی جامعه هدف در حال حاضر به ۹۶.۲۲ درصد رسیده و رشد ۶۶ درصدی دارد.

 حجت‌ الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌ فقیه در استان کردستان به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، ششم دی‌ماه در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران حوزه سوادآموزی و گزینشگران آموزش‌و‌پرورش استان اظهار کرد: در راستای رسالت ترسیم شده برای این دو حوزه، در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی در حد قابل قبول در این بخش‌ها ارائه شده است.

وی گزارش و آمارهای ارائه شده از خدمات حوزه سوادآموزی را امیدوارکننده دانست و افزود: کسب موفقیت هسته گزینش آموزش‌و‌پرورش کردستان نیز حاصل اهتمام مسئولان و زحمات تلاشگران این عرصه است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بر تبیین دقیق گزارش اقدامات و شفاف‌سازی کامل خدمات حوزه‌های مذکور و اطلاع کامل و دقیق مردم از فعالیت های انجام شده تاکید کرد.

وی در پایان با بیان اینکه توفیق خدمت در عرصه تعلیم و تربیت و گام برداشتن در این حوزه یک افتخار است، اظهار کرد: هر کسی که در راه علم آموزی کشته شود، شهید محسوب می‌شود.

میزان با سوادی جامعه

رمضان یوسفی، معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش کردستان درادامه این نشست راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی را نقطه عطف و اقدامی ماندگار در راستای سوادآموزی و آموزش مهارت دانست.

وی افزود: به برکت نظام انقلاب اسلامی در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت شش سال به بالای استان با سواد هستند که باید مردم از دستاوردهای این نهاد انقلابی مطلع و خدمات و اقدامات از طریق تریبون‌های مختلف بیان شود.

یوسفی میزان با سوادی جامعه هدف سوادآموزی (۱۰ تا ۴۹ سال) را در سال ۱۳۵۵ به میزان ۲۸ درصد دانست و گفت: نرخ باسوادی جامعه هدف در حال حاضر به ۹۶.۲۲ درصد رسیده و رشد ۶۶ درصدی دارد.

وی راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی را نقطه عطف و اقدام ماندگار عنوان کرد و گفت: در راستای مهارت‌آموزی و همچنین شعار سال، امروز ۶۸ نفر از سوادآموزان استان که در این مراکز آموزش دیده‌اند، به تولید و در آمد رسیده‌اند.

معاون سوادآموزی استان در پایان یادآور شد: امیدواریم در افق ۱۴۰۴ بی‌سوادی در سطح استان ریشه‌کن و مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش سواد محقق و جشن پایان بی سوادی برگزار شود.

سه مؤلفه مهم گزینش

جلال احمدی، مدیر هسته گزینش آموزش‌و‌پرورش کردستان، سرعت ، دقت و صحت را سه مؤلفه مهم گزینش در بررسی افراد دانست و گفت: در رسیدگی به پرونده‌ها، تلاش شده است تا ضمن عدم تضییع حق نظام و داوطلبین، با رأفت اسلامی و رعایت قوانین، ضوابط گزینش لحاظ شود.

وی با بیان اینکه عملکرد گزینش صرفاً بررسی پرونده نیست، شفاف‌سازی و آشنایی داوطلبان با حقوق خود و حدود انتظارت هسته را از اقدامات هسته بر شمرد که به نگهداشت نیروی انسانی به عنوان سرمایه کمک می‌کند.

وی از گزینش آموزش‌و‌پرورش به عنوان گزینش پایه، اثر گذار و فراگیر و تأمین‌کننده نیروی انسانی دستگاه‌ها نام برد و با اشاره به حساسیت کاری این حوزه، برگزاری نشست‌های آموزشی توجیهی برای معلمان جدیدالورود، آموزش تخصصی دانشجو معلمان و جلسات تخصصی هسته به صورت ماهانه در راستای دانش‌افزایی را از اقدامات مهم هسته بر شمرد.

احمدی افزود: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، یکی دیگر از اقدامات هسته گزینش، جوان‌سازی نیروی انسانی و اعتماد به جوانان بود و همین امر باعث شد با توجه به حجم کار بالا و در مدت کوتاه با همت نیروی جوان، موفق عمل شود.

وی یادآور شد: حاصل این تلاش باعث شد که هسته گزینش استان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بین هسته‌های گزینش آموزش‌و‌پرورش کشور، به عنوان هسته برتر و شاخص انتخاب و در ارزیابی هیئت عالی گزینش، به عنوان هسته برتر کشوری بین کلیه دستگاه‌های کشور انتخاب و مورد تقدیر قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha