جهاد دانشگاهی راهکارهای مناسبی برای ارتقای تکنولوژیک کشور یافته است
کد خبر: 4024327
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
رئیس سازمان جوانان هلال احمر:

جهاد دانشگاهی راهکارهای مناسبی برای ارتقای تکنولوژیک کشور یافته است

محمد گل‌فشان اظهار کرد: بنده که از مجموعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه بازدید کردم به این نتیجه رسیدم انصافاً نیروهای متخصص در جهاد دانشگاهی در بسیاری از بخش‌ها حتی نفت و پزشکی، زحمات زیادی کشیده‌اند و راهکارهای مناسبی برای دستیابی به تکنولوژی‌های مورد نیاز کشور یافته‌اند.

محمد گل‌فشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره نقش جهاد دانشگاهی در مقابله با تحریم‌های بین‌المللی پرداخت و گفت: متأسفانه کشور ما در چهل سال اخیر با تحریم‌های شدیدی مواجه بوده اما در برخی سال‌ها این تحریم‌ها شدت بیشتری داشته است اما نکته حائز اهمیت این است که خودمان باید بتوانیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم و یکی از راهکارهای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی توانمند شدن ما در فناوری‌ها و علوم مختلف است تا وابستگی ما به بیرون کمتر شود.

وی افزود: بنده که از مجموعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه بازدید کردم به این نتیجه رسیدم انصافاً نیروهای متخصص در جهاد دانشگاهی در بسیاری از بخش‌ها حتی نفت و پزشکی، زحمات زیادی کشیده‌اند و راهکارهای مناسبی برای دستیابی به تکنولوژی‌های مورد نیاز کشور یافته‌اند.

گل‌فشان بیان کرد: ان‌شاءالله حمایت‌ها و توجهات جدی‌تری نسبت به جهاد دانشگاهی وجود داشته باشد تا شاهد پیشرفت‌ها و دستاوردهای بیشتری باشیم. همچنین لازم است دانشجویان ما از این نمایشگاه بازدید کنند تا به میزان بیشتری با این دستاوردها و تحولات علمی که در کشور اتفاق می‌افتد از نزدیک آشنا شوند و انگیزه‌های جوانان ما بیشتر شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: البته شاید نتوانیم پیشرفت‌های زیاد جهاد دانشگاهی را از طریق صدا و سیما به جامعه معرفی کنیم اما برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در استان‌های مختلف کشور و حضور اقشار مختلف مردم مخصوصاً جوانان و دانشجویان در این نمایشگاه‌ها باعث می‌شود مردم به میزان بیشتری با اقدامات جهاد دانشگاهی آشنا ‌شوند

وی تصریح کرد: خود بنده هنگام خروج از این نمایشگاه تصور دیگری نسبت به زمان ورود به آن دارم چراکه پیشرفت‌های زیادی را مشاهده و واقعا از کارهای بسیار خوبی که در جهاد دانشگاهی انجام شده احساس شعف کردم. جهاد دانشگاهی کارهای بدون حاشیه انجام می‌دهد و به نوعی توان علمی کشور را در حد بسیار خوبی ارتقا داده است لذا امیدوارم خبرهای بهتری را در آینده از این نهاد مولود انقلاب اسلامی داشته باشیم.

یادآور می‌شود نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰ یک‌شنبه، پنجم دی‌ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد و تا پنجشنبه، ۹ دی ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در حوزه‌های پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری‌سازی تحقیقات جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و در حوزه فرهنگی نیز بخش رسانه‌ای جهاد دانشگاهی (ایسنا، ایکنا و سیناپرس) به نمایش گذاشته می‌شود.

سازمان‌ها و مراکز فرهنگی مانند مرکز امام و انقلاب، گردشگری، افکارسنجی و سایر فعالیت‌های موجود در این مراکز نیز در این نمایشگاه معرفی خواهند شد. در بحث تجاری‌سازی نیز عمده فعالیت‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شود توانمندی سه پارک علم و فناوری البرز، کرمانشاه و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مراکز رشد و منش‌های جهاددانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha