فعالیت کانون‌های خدمت رضوی قم تشریح شد/ فعالیت قرآنی؛ برترین خدمت
کد خبر: 4024339
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
در جمع خبرنگاران؛

فعالیت کانون‌های خدمت رضوی قم تشریح شد/ فعالیت قرآنی؛ برترین خدمت

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم با اشاره به اینکه خادمیاران آستان قدس رضوی امروز در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: از جمله برترین خدمات مبحث قرآن است که در دو بخش طرح مهدالرضا(ع) و شباب‌الرضا(ع) انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد باقر تکیه‌ای، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد باقر تکیه‌ای، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم، هفتم دی‌ماه در نشست خبری که در حسینیه الغدیر قم برگزار شد، با بیان اینکه خادمیاران آستان قدس رضوی امروز همچون شجره طیبه‌ای در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: سومین جشنواره خدمت رضوی که با فراخوان ملی شروع شده و اکنون در شرف پایان است شامل دو بخش اصلی ایده‌های خلاقانه_نوآورانه و فعالیت‌های برتر الگویی است.

وی با اشاره به موضوعیت دو بخش اصلی، ادامه داد: هر دو بخش دارای چهار محور ارزیابی اعم از تقویت شبکه خادمیاری، توانمندسازی مخاطبین، جلب مشارکت‌های مردمی و ایجاد حال و هوای امام رضایی است.

تکیه‌ای با اشاره به متبلور بودن اولویت محرومان در مبحث خدمات خادمیاران آستان قدس رضوی بیان کرد: کلیه خدمات مردمی و عموم علاقمندان به امام رضا(ع) به نیت و نام ایشان و به نفع مردم انجام می‌شود که خدمت به محرومان نسبت به سایر خدمات مرسوم در این مجموعه بسیار متفاوت است.

آثار جشنواره خدمت رضوی در قالب کتابچه منتشر می‌شود

وی با اشاره به تقدیر، انعکاس و ارزیابی آثار در دو سطح استانی در قم مقدسه و ملی در مشهد مقدس افزود: آستان قدس رضوی در این جشنواره که تا 20دی‌ماه ادامه دارد قصد دارد تا در صورت منتخب بودن آثار، آن را به عنوان یک اثر الگویی به کشور معرفی کرده و تحت عنوان کتابچه از آن به رسم سنت حسنه‌ یاد شود.

تکیه‌ای با بیان اینکه هیئت داوران این جشنواره از برترین داوران شناخته شده استانی است، افزود: از 24 اثر ارسالی به دبیرخانه، هشت اثر با موضوع الگوی فردی، هشت اثر با موضوع الگوی جمعی و هشت اثر با موضوع ایده‌های برتر خواهد بود که علاقمندان می‌توانند از طریق پیام‌رسان دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان قم با این جشنواره مرتبط شوند.

وی بیان کرد: از جمله خدمات دبیرخانه رضوی می‌توان به پویش نذر امام رضا(ع) با محوریت آزادسازی زندانیان، کسب رضایت از اولیای دم، وقف و نذر رضوی برای محرومان، اطعام غذای گرم با بهترین کیفیت، انجام عقیقه و قربانی، تهیه جهیزیه، یاور رضوی، تشکل یاور رضوی و محله امام رضا(ع) در هشت خدمت نام برد.

تکیه‌ای افزود: از جمله خدمات محله امام رضا(ع) شامل سلام بر امام، جلسات خانگی مادران، طرح ملی زندگی به سبک رضوی و آموزش زوج‌های جوان در بدو ازدواج تا یک‌سالگی و ارائه خدمات مشاوره تا سال سوم زندگی، طرح سیره رضوی در محله‌ها و نشر معارف امام رضا(ع)، برگزاری کارگاه شعر و سرایش برای اهل بیت با مرکزیت حرم مطهر و محله‌ها، محرومیت زدایی و تعمیر منازل، طرح درخشان فاطمی در اعزام سالمندان و معلولان به حرم مطهر حضرت معصومه(س)، کارآفرینی اعم از خدمات مشاوره و ارائه تسهیلات برای اشتغال، دیدار از خانواده معظم شهدا، آموزش مهارت‌های زندگی با رویکرد اسلامی، ارائه خدمات پزشکی، درمانی و پیراپزشکی در مناطق محروم و مهدالرضا و شباب الرضا در حوزه قران کریم می‌باشد.

فعالیت قرآنی برترین خدمت کانون رضوی است

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم در رابطه با طرح مجازی مهدالرضا و شباب‌الرضا، تصریح کرد: این طرح با همکاری مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در محله‌ها در حال برگزاری است که برترین خدمت کانون رضوی است و هر شخصی قادر به مشارکت است و فقط در شهر مشهد 25 هزار نفر عضو و کاربر کودک زیر سن دبستان در طرح مهدالرضا وجود دارد که طرح شباب‌‍الرضا نیز ویژه نوجوانان و جوانان است و افراد با توجه به محدودیت‌های کرونایی می‌توانند از طریق فضای مجازی از این آموزش‌ها استفاده کنند.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص ارائه خدمات مشاوره به زوجین، یادآور شد: ما برای هر محله و منطقه یک سفیر رضوی داریم که به نوعی بازوی زوج‌های جوان خواهند بود؛ این جلسات به صورت مشخص و ماهانه و شامل جلسات ویژه و کارگاه‌ها خواهد بود که  تاکنون بالغ بر 360 زوج یعنی 700 نفر در این طرح شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha