پیکر آیت‌الله محدثی در تایباد تشییع شد
کد خبر: 4026675
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

پیکر آیت‌الله محدثی در تایباد تشییع شد

همزمان با شهادت دخت نبی‌اکرم(ص)، پیکر مطهر آیت‌الله محمد محدثی، اسوه وحدت و امام جمعه سابق شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، ائمه جمعه تشیع و تسنن و اقشار مختلف مردم در تایباد تشییع شد.

آیت الله محدثی تایباد تشییع به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدحسین ایزدی، رئیس شورای سیاست گذاری نماز جمعه خراسان رضوی در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله محدثی در تایباد، اظهار کرد: نیم قرن خدمت صادقانه ایشان شایسته تقدیر است. آیت‌الله محدثی نقش پدری بر یک گروه خاص نداشت و اهل‌سنت و تشیع در این شهرستان مرزی از مکتب وی بهره می‌بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد نیز با الهام از سخنان پیامبر اسلام(ص) در خصوص علما و اهمیت نقش آنان، بیان کرد: علما خلیفه و وارث انبیاء(ع) در زمین هستند و نقش هدایتگری و روشنگری را ایفا می‌کنند و یک عالم فرهیخته باید در این مسیر حرکت کند.

وی عنوان کرد: علما از جایگاهی بالا برخوردار هستند، زیرا در مکتب علمایی مانند امام‌خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که شهیدی چون سپهبد سلیمانی بر می‌خیزد، تعلیم دیده‌اند.

ملکی ابرده با اشاره به ویژگی‌های علما، مطرح کرد: عالم باید فقیه، حلیم، سعه صدر، صبور و صادق باشد و آیت‌الله محدثی نمونه تمامی این خصوصیات بود که در تایباد به اسوه وحدت مشهور شده است.

در ادامه این مراسم، مولوی غلام نبی توکلی امام‌جمعه اهل‌سنت تایباد اظهار کرد: آیت‌الله محدثی یک شخصیت فقیه و جامع بود که تایباد با رفتن ایشان قطعا دچار خسران می‌شود، اما به خواست حق باید گردن نهاد، علمای بزرگی نظیر مولانا کریمدادی، مولانا محمد سعید فاضلی، حاج فاضل فاضلی، حاج فاروقی و مولانا صالحی که به دیار باقی شتافتند، همراه با مرحوم آیت‌الله محدثی در مسیر تقریب بودند و خدمات فرهنگی این بزرگواران به وضوح مشخص است.

وی افزود: بنده بیش از بیست سال شناخت از آیت‌الله محدثی دارم و خلوص نیت و صداقت را به تمام در ایشان دیدم. بیش از پنجاه سال با تمام دشواری‌ها در منطقه خدمت کردند و انسانی مهربان، متواضع و دلسوز بودند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پی گذشت این روحانی فقد در پیام تسلیت به همین مناسبت، نوشت: رحلت مرحوم مغفور حجت‌الاسلام والمسلمین محدثی موجب تأثر خاطر گردید. عالم بزرگوار انقلابی که در خدمت ۶۰ ساله خود نقش مرزبانی اسلام را در منطقه مرزی شرق کشور ایفا می‌کرد و ۴۰ سال از آن ۶۰ سال را در سنگر امامت جمعه به ارشادات انقلابی‌ساز ادامه داد.

همچنین تولیت آستان قدس رضوی، رییس شورای سیاست نمازگزاری ائمه جمعه، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و کلیه مسولان و ائمه جمعه و جماعت تسنن و تشیع شهرستان در پیام‌هایی جداگانه این ضایعه اسف بار را تسلیت گفتند.

اقامه نخستین نماز جمعه تایباد، ساخت مسجد، تاسیس ستاد نمازجمعه، تربیت و اعزام طلاب به مناطق مختلف برای تبلیغ و تاسیس حوزه علمیه بانوان فاطمه‌ زهرا(س) از دیگر اقدامات برجسته حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محدثی در شهرستان مرزی تایباد هستند. 

مرحوم محدثی شامگاه دوشنبه 13 دی‌ماه سال جاری دار فانی را وداع گفت و مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر مرحوم روز گذشته 15 د‌ی‌ماه در صحن کوثر حرم رضوی توسط آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد.

پیکر مطهر مرحوم آیت‌الله محمد محدثی، اسوه وحدت تایباد، امروز 16 دی‌ماه، پس از تشییع از مسجد جامع امام صادق(ع) تا حوزه‌علمیه امام صادق(ع) تشییع و سپس در آرامگاه ابدیش در حوزه‌علمیه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha