نشست هم‌اندیشی برگزاری مسابقه کتابخوانی طرح «یاریگران زندگی» در گلستان برگزارشد
کد خبر: 4027208
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

نشست هم‌اندیشی برگزاری مسابقه کتابخوانی طرح «یاریگران زندگی» در گلستان برگزارشد

نشست هم‌اندیشی برگزاری مسابقه کتابخوانی طرح «یاریگران زندگی» با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از کارشناسان و مسئولان، 18 دی ماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان احمد گلچین، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در نشست هم‌اندیشی برگزاری مسابقه کتابخوانی طرح «یاریگران زندگی» که با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان، 18 دی ماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: طرح «یاریگران زندگی» با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و همراهی جمعی از دستگاه های فرهنگی مرتبط برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این طرح گفت: طرح یاریگران زندگی از جمله طرح‌های تاثیرگذار برای از خود مراقبتی افراد است و با هدف آموزش کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد اجرایی خواهد شد.

گلچین با اشاره به اینکه در اکثر شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی جزء رتبه‌های بالایی هستیم، گفت: کتاب یکی از بهترین یاریگران زندگی هر فرد است و این بار هم به بهانه‌ طرح یاریگران زندگی، از وجود کتاب و فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای 3 گروه سنی کودک و نوجوان و بزرگسال در قالب مسابقه‌ای بهره‌مند خواهیم شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد گلستان با اشاره به اینکه زمان اعلام برگزیدگان را همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: در این جلسه مدعوین درباره مباحثی چون آمار اعتیاد و عوارض آن، ضرورت مشارکت ویژه صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون‌های مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نهاد کتابخانه‌ها و ...، انتخاب کتاب، شیوه‌نامه برگزاری، نحوه برگزاری و تقدیر از برگزیدگان و نیز بهره‌مندی از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری مواردی را مطرح کردند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

یادآور می‌شود، این طرح در سومین دوره کشوری خود، برای نخستین بار در استان گلستان برگزار می‌شود. در این دوره استان گلستان و چهارمحال بختیاری به عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام
captcha