برگزاری دومین نشست تخصصی ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4027609
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

برگزاری دومین نشست تخصصی ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان‌غربی

دومین نشست تخصصی ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان‌غربی با ریاست سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ۲۰ دی ماه، در دومین نشست تخصصی ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در قانون اساسی فرقی بین ادیان و مذاهب وجود نداشته و وحدت اصل مهم و اساسی نظام بوده که باید علما و روحانیون تمام اقشار جامعه ازجمله ادیان، مذاهب و اقوام مختلف را به سوی وحدت هدایت و راهنمایی کنند.

وی افزود:حب و ارادت قلبی شیعه و اهل سنت نسبت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) وجود دارد و ائمه جمعه که وظیفه دعوت مردم به دین را دارند باید تقوا، اعمال صالح و عملیت داشته باشند تا مورد قبول و پذیرش بوده و خطبه‌های نماز جمعه باید به‌صورت عالمانه و آگاه به مسائل روز گفته شود.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: حضور ائمه جمعه در برخی از شوراها از جمله شورای فرهنگ عمومی باید در جهت فعال‌ کردن آن بکوشند و در صورتی عدم شرکت مسئولی در جلسات به مسئولان اطلاع دهند تا بهره‌وری از جلسات بیشتر شود. 

وی تصریح کرد: ورود ائمه جمعه به مسئله جهاد تبیین موجب جلوگیری از نشر تفکرات دشمن در مسائل سیاسی و داخلی کشور می‌شود و ائمه در خطبه‌ها همراه با مباحث کلی، مباحثی که نیاز به روشنگری دارد را در نماز جمعه و سخنرانی‌‌های خود بیان کنند و اگر مباحث نظام توسط دلسوزان آن تبیین نشود دیگران به غلط آن را تبیین و برای نظام هزینه ایجاد خواهند کرد.

ماموستا مامد کلشی نژاد، امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه، نیز در این نشست گفت: ائمه جمعه باید از ظرفیت نماز جمعه، برای مطالبه حقوق مردم از مسئولین استفاده کنند و باید مسائل مطرح شده از سوی افراد تندرو به صحیح‌ترین شیوه ممکن مدیریت شده ک ضعف‌های موجود برطرف شود.

وی افزود: اگر خطبه‌های نماز جمعه در جهت طرح مشکلات مردم نباشد مورد هجمه قرار خواهد گرفت و ائمه جمعه در سمت و سوی برطرف کردن مسائل فرهنگی، اجتماعی و معیشتی مردم در خطبه‌ها سخن بگویند. 

 

 

انتهای پیام
captcha