نقش مهم سوادآموزی در شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشور
کد خبر: 4029238
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

نقش مهم سوادآموزی در شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشور

مدیر دفتر پژوهش و تولید محتوای سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به اهمیت سواد و سوادآموزی در تعالیم دین مبین اسلام گفت: سوادآموزی یک موضوع بین‌المللی است که در شاخص‌های توسعه یافتگی کشور مؤثر است.

نقش مهم سوادآموزی در شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشوربه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، امروز 27 دی‌ماه حمیدرضا مشهدی‌عباسی، مدیر دفتر پژوهش و تولید محتوای سازمان نهضت سوادآموزی کشور به منظور بازدید و ارزیابی روند سواد‌آموزی در شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان به همراه تیم ارزیابی سازمان نهضت سوادآموزی کشور، وارد کرمان شد و با مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت سواد و سواد‌آموزی در تعالیم دین مبین اسلام، بیان کرد: سواد‌آموزی یک موضوع مهم بین‌المللی است که در شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها نقش مؤثری دارد، بنابراین توجه به سواد و سواد‌آموزی و تلاش در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی ضرورتی انکار ناپذیر است.

مشهدی عباسی با اشاره به تأکید و نگاه خاص مقام معظم رهبری به سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور، بر انسداد مبادی بی‌سوادی در مناطق مختلف کشور تاکید کرد و افزود: ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند عزم ملی، تعامل و همکاری همه‌ی نهادهای دولتی و غیردولتی با آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر تعدادی از دانش‌آموزان پایه اول به دلایل مختلف ثبت نام نکرده‌اند، بنابراین به چرخه بی‌سوادان اضافه خواهد شد، خاطر نشان کرد: شناسایی افراد بی‌سواد و انسداد مبادی بی‌سوادی ضرورتی انکار ناپذیر است.

مدیر دفتر پژوهش و تولید محتوای سازمان نهضت سواد آموزی کشور بیان کرد: سوادآموزی به افراد بی‌سواد در رده سنی 10 تا 49 سال، اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش و سازمان سواد‌آموزی کشور است.

انتهای پیام
captcha