به گزارش ایکنا، تحولاتی که در دنیای فناوری و ارتباطات ایجاد شده، باعث میشود تعاملات گروههای کاری و اجتماعات مجازی، باکیفیتتر و در قالب ارتباطاتی زنده و مستقیم انجام شود.
یک مدیر در احاطه کارکنانی است که مثل یک جامعه توده، مانند هم فکر نمیکنند. بلکه در نتیجه مصرف رسانهای، آنها با تنوعی از فکر و سبک زندگی رو در رو هستند. به همین علت ارتباط مؤثر یکی از مهمترین بخشهای کار گروهی است. در جلسههای گروهی، اطلاعات و دادههای افراد به اشتراک گذاشته میشوند.
پیشرفت ارتباطات باعث شده ایدهها و ساختارهای جدید کاری ایجاد شوند؛ زیرا هر فرد نظر خاص خود را دارد و از دید خود به موضوعات مختلف نگاه میکند. نگرش مختلف افراد باعث میشود ایدههای جدیدی برای پیشرفت کسبوکار شکل بگیرد. توجه داشته باشید رشد کسبوکار فقط به معنی درآمد و سود بیشتر نیست؛ بلکه به معنای روشهای جدید در مدیریت کسب وکار، جریان بخشیدن به فرآیند کاری، مدیریت صحیح منابع انسانی و استفاده از استعدادهای پنهان در کسبوکار است.
در عصر اطلاعات و وفور ارتباطات رسانهای، دیگر نمیتوان از مدیریت سلسله مراتبی، یکسویه و از بالا به پایین انتظار تحول و کارآمدی داشت. تکثر ایدهها و ارزش دادن به تکتک آنها با مدیریت صحیح، میتواند به وحدت ایده، نوآوری و خلاقیت منجر شود. در این صورت فرهنگسازمانی تعامل، ارتقا پیدا کرده و کارکنان نسبت به اهداف سازمان متعهدتر میشوند.
در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپهایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانهای کرده است که در ادامه میبینید.
انتهای پیام