صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای قزوین
کد خبر: 4041782
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای قزوین

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: روز جمعه ۲۰ اسفند سیستم بارشی وارد خواهد شد که به دلیل آبگرفتگی معابر هشدار رنگ نارنجی صادر کردیم.

هشدار نارنجی هواشناسی برای قزوین

مریم بهروزی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: برای بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند و فردا چهارشنبه ۱۹ اسفند با توجه به عبور امواج در برخی ساعات بارش باران و برای فردا شب و روز جمعه ۲۰ اسفند ورود سامانه بارشی را شاهد خواهیم بود که سب می‌شود بارش باران و گاهی رعد و برق را شاهد باشیم، البته احتمال ریزش تگرگ نیز برای برخی مناطق پیش‌بینی می‌‍‌شود.

وی ادامه داد: برای بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۸ اسفند و فردا چهارشنبه ۱۹ اسفند وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید غربی پدیده غالب برای استان خواهد بود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: روز جمعه ۲۰ اسفند سیستم بارشی وارد خواهد شد که آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لندگی جاده‌ها، اختلال در تردد را به همراه خواهد داشت، برای همین هشدار رنگ نارنجی صادر کردیم، طی این مدت به‌دلیل وزش باد احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک و احتمال شکستن شاخه‌های درختان دور از انتظار نیست، همچنین به‌خاطر صاعقه احتمال برخورد صاعقه و ریزش بهمن نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنیم شهروندان از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند، در ترددهای درون‌شهری و برون‌شهری و محکم کردن سازه‌های سبک تابلوهای تبلیغاتی احتیاط را رعایت کرده و از قرار گرفتن در مجاورت درختان و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

بهروزی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته آوج با صفر و رازمیان با ۱۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند؛ دمای شهر قزوین نیز بین صفر و ۱۴ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

انتهای پیام
captcha