طرح «هر مسجد یک مداح» در سیستان‌و‌بلوچستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4043114
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
درسال آینده

طرح «هر مسجد یک مداح» در سیستان‌و‌بلوچستان اجرا می‌شود

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در جلسه نشست هیئت اندیشه‌ورز مداحان بسیجی استان سیستان و بلوچستان، گفت: طرح هر مسجد یک هیئت و هر هیئت یک مداح برای سال آینده در سطح استان اجرا می‌شود.

­­­­به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج سیستان‌و‌بلوچستان، سرهنگ پاسدار یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در نشست هیئت اندیشه‌ورز مداحان بسیجی استان سیستان‌وبلوچستان که روز گذشته، 23 اسفندماه در مهمانسرای سپاه زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، گفت: بحث تمدن‌سازی و حکومت اسلامی در جریان چهل ساله دوم انقلاب که در بیانیه گام دوم مطرح شده، موضوع مهمی است که در جلسات هیئت‌ها و در جهت پرورش جوانان باید انتشار باید.

­وی افزود: هیئت باید محلی برای پرورش نیروهای ارزشی و انقلابی و جوان‌های خوش فکر و  تحصیلکرده برای آینده اداره کشور باشد و این یکی از ضرورت هاست.

­رئیس سازمان بسیج مداحان کشور تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ سالی پرافتخار برای مداحی استان سیستان و بلوچستان بود که بعد از گذشت ۳۸ سال از برنامه‌های دیدار مداحان با مقام معظم رهبری، مداحی این استان افتخار اجرا در حضور رهبری را پیدا کرد و به حق اجرای زیبایی هم بود چنانکه موجبات خشنودی حضرت آقا را هم فراهم ساخت تا جایی که معظم له فرمودند عزیزانی که اینجا خواندند سلام من را به مردمشان برسانند و به‌ویژه نام زاهدان را بر زبان جاری نمودند و این خود افتخاری برای این خطه کشور است.

­وی در ادامه از مورد توجه قرار گرفتن سایر استان‌های کشور به غیر از تهران و غیر از استان‌های محوری در حوزه ستایشگری گفت و تأکید کرد: هیئت باید هیئت بماند، مطالب و مسائلی که در شان هیئت نیست نباید در هیئت وارد شود.

­این مسئول اظهار کرد: نکاتی که هر سال مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌فرمایند، نکاتی پدرانه و دلسوزانه است که در آن تشویق و ترغیب و انتقاد مهربانانه و راه گشاست و امسال هم فرمودند: «هیئت کانون جهاد تبیین است.»

­ارجونی با تأکید بر این مطلب که کلمه جهاد دارای معانی مختلفی است، گفت: جهاد به معنای مقابله مستقیم با دشمن  است، اگر جهاد تبیین را به عنوان یک الگو معرفی کنیم باید حواسمان به این باشد که دشمن در حال حاضر دنبال چه کاری است.

­وی ادامه داد: جهاد یعنی اینکه امروز دشمن نگاهش کجاست؟ امروز تمام تلاش دشمن رواج ناامیدی است، با این حربه که انقلاب و مردان انقلابی کاری برای نظام و مردم نکردند، آیا واقعاً چنین است؟ آنچه امروز داریم از برکات خون شهدا و نواهای روحانی و الهی مداحان است.

­این مسئول تصریح کرد: شهدا وقتی در جبهه آهنگران شروع به خواندن می‌کردند رزمندگان با آغوشی باز به استقبال شهادت و دفاع از کیان اسلامی می‌رفتند، مداح رسالتش را می‌دانست و به آن اعتقاد و باور داشت.

­این مقام مسئول طرح هر مسجد یک هیئت و هر هیئت یک مداح را طرحی اجرایی برای سال آینده بیان کرد و گفت: نیروهای قابل آموزش پایگاه‌های مقاومت شناسایی و سپس از ظرفیت آموزشی بسیج مداحان برای آموزش مداحان جوان انقلابی و پرشور استفاده شود.

­ارجونی ادامه داد: بسیج بنایی بر تصدی‌گری ندارد بلکه خود را در کنار سایر مجموعه‌ها می‌بیند.

­رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: طول و عرض بسیج، طول و عرض نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تفکر بسیج در حال رشد در خارج از مرزهای ایران است و این افتخاری است که نیاز به تقویت دارد.

­سرهنگ ارجونی در این جلسه از برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان نوگلان حسینی و زینبی و مدیران روضه‌های خانگی با دیدگاه جهاد تبیین در سال آینده خبر داد.

انتهای پیام
captcha