توانمندسازی الزام کشور برای رسیدن به توسعه‌یافتگی است
کد خبر: 4044474
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

توانمندسازی الزام کشور برای رسیدن به توسعه‌یافتگی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پیامی فرارسیدن سال نو شمسی را به هم‌میهنان به‌ ویژه مردم استان تبریک گفت و اظهار کرد: توانمندسازی حوزه‌های نوآوری در صنعت و بخش کشاورزی یکی از الزامات امروز کشور برای رسیدن به توسعه‌‌یافتگی است.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در پیامی فرارسیدن سال نو شمسی را به هم‌میهنان به ویژه مردم استان تبریک گفت. متن پیام به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

تولید دانش‌بنیان علاوه بر حصول ارزش ‌افزوده، درآمدزایی پایدار و گردش مالی بالا برای جامعه بومی، نقش بسزایی در اشتغال‌زایی دارد و چون این قبیل تولیدات از مراکز رشد دانشگاهی کار خود را آغاز کرده‌اند، می‌توانند پس از حرکتی منطقی به موفقیت‌های بزرگی دست یابند. 

توانمندسازی حوزه‌های نوآوری در صنعت و بخش کشاورزی یکی از الزامات امروز کشور برای رسیدن به توسعه‌‌یافتگی است و می‌توان برای تقویت این واحدها از توان موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد تا این شرکت‌ها پل‌ ارتباطی بین دانش و صنعت باشند و در نهایت با تولید نهایی دانش بنیان در جهت توسعه کشور گام برداشت.

رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و درایت منحصر به‌فرد خود سال ۱۴۰۱ را با عنوان تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی نامگذاری کردند که نشان از دغدغه معظم‌له در مورد مسائل اقتصادی کشور دارد، بنابراین تمام ارکان نظام، مردم و فعالان اقتصادی باید در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری بسیج شوند.

سال ۱۴۰۱ باید بتوانیم در ابعاد مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی با دنیا رقابت کنیم و به همه کشورهای منطقه و جهان صادرات داشته باشیم. تولید دانش‌بنیان رکن اصلی توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار است.

مقام معظم رهبری ضمن شمارش نقاط قوت و حوادث سال گذشته، درباره موضوع تولید ملی تأکیداتی فرمودند و همچنان بر تولید، اشتغال و استفاده از فناوری نوین و توسعه شرکت‌های دانش بنیان اصرار دارند.

ما در آستانه تحولات عظیمی در کشور و دنیا قرار داریم و دوران نظام تولید سنتی سپری شده است و نظام نوین با نوع آوری، تلاش و مهارت با استفاده از تکنولوژی روز با کیفیت و سرعت مورد توجه قرار گرفته است.

در سال‌های گذشته به تولید و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید شده است و سال گذشته در صنعت خودروسازی مشکلات عمیق و چالش جدی هم از نظر تکنولوژی و هم از نظر کیفیت و هم از نظر مصرف سوخت و قطعات مطرح شد که در سال جاری و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اصلاح اساسی در تولید خودرو باید عملیاتی شود.

کشورهای مختلف جهان از جمله چین و کره جنوبی در ۳۰ تا ۵۰ سال گذشته در خودروسازی و صنعت محرک‌ها گام‌های بلندی برداشته‌اند و هر کشوری که صاحب تکنولوژی در این زمینه باشد، جزء کشورهای قدرتمند به شمار می‌رود.

متأسفانه ما نتوانسته‌ایم در این صنایع در تراز ۱۰ کشور اول باشیم و مقام معظم رهبری تأکید بر شرکت‌های دانش‌بنیان دارند تا بتوانیم با دنیا رقابت کنیم. 

وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی در نقاط مختلف این استان ظرفیت عظیمی برای توسعه اقتصادی استان و کشور است که این صنایع باید با هدف لبیک‌گویی به ندای مقام معظم رهبری تمام ظرفیت خود را بکار گرفته زمینه شکوفایی ایران اسلامی را فراهم کنند.»

انتهای پیام
captcha