مربیان آموزشی و تربیتی در پرورش نسل متدین و باانگیزه تلاش کنند
کد خبر: 4054386
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷

مربیان آموزشی و تربیتی در پرورش نسل متدین و باانگیزه تلاش کنند

امام جمعه اردبیل تلاش مربیان آموزشی بویژه مربیان تربیتی در تربیت نسل متدین، با انگیزه و بامسئولیت را بسیار مهم خواند و بیان کرد: غرور و عرق ملی ما با تربیت نسل جوان تحصیل‌کرده و آگاه حفظ می‌شود.

آیت الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیران آموزش و پروش و جمعی از معلمان استان اردبیل، اظهار کرد: اگر برای نیروی انسانی و جوانان خود برنامه تربیتی و آموزشی قوی نداشته باشیم، کشور فلج می‌شود.

وی بیان کرد: همه وظیفه دارند برای حفظ مصالح کلان کشور و جامعه در این زمینه در کنار هم کار کنند چرا که ما برای آبادانی کشور به دانش‌آموزان خود نیاز داریم و نباید بگذاریم که غرور ملی ما با مهاجرت و بی‌انگیزه شدن آنها شکسته شود.

امام جمعه اردبیل، تلاش مربیان آموزشی و بویژه تربیتی در تربیت نسل متدین، با انگیزه و بامسئولیت را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: غرور و عرق ملی ما با تربیت نسل جوان تحصیل‌کرده و آگاه حفظ می‌شود.

وی با اشاره به آغاز هجمه وسیع علیه اخلاق و افکار جامعه به خصوص جوانان توسط دشمنان در فضای مجازی گفت: با تبیین و آگاهی دادن، می‌توان جلوی این هجمه‌ها مصون ماند.

عاملی رتبه آموزشی و علمی در نهاد آموزش و پرورش استان اردبیل را مشکلی اساسی در دستگاه تعلیم و تربیت استان برشمرد و افزود: همه دلسوزان استان چشم به تدبیر و برنامه‌ریزی مسئولان در این عرصه دوخته‌اند.

وی خواستار استفاده از افراد نخبه، باتجربه و دارای دانش روز در زمینه ارتقای رتبه علمی و آموزشی در نظام تعلیم و تربیت استان اردبیل شد و بیان کرد: برای کشف استعدادهای علمی در بین دانش‌آموزان باید با برنامه اقدام کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، همچنین اجرای سریع، جدی و دقیق طرح رتبه‌بندی معلمان را لازم دانست و اضافه کرد: باید قوی‌ترین متخصصان جذب نظام آموزش و پرورش شوند.

وی همچنین وجود بالاترین اعتماد اجتماعی در جامعه نسبت به معلمان را نشانه نقش حضور این قشر در جامعه عنوان کرد و گفت: ما عاجز از قدردانی مقام معلم هستیم.

عاملی افزایش انگیزه تحصیل و ارتقای پایه‌های علمی دانش‌آموزان به خصوص بعد از ۲۵ ماه شیوع کرونا را ضروری خواند و تاکید کرد: شیوع کرونا به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ضربه زد.

وی خواستار پاسخگویی به شبهات اعتقادی مطرح شده در فضای مجازی برای دانش‌آموزان شد و افزود: فضای مجازی امروز یک مملکت بزرگ و بی‌انتها و دارای عوارض است که بایستی دانش‌آموزان به شکل اصولی برای حضور در این فضا آگاه شوند.

انتهای پیام
captcha