جهاد اقتصادی؛ مهم‌ترین جهاد پیش‌روی کشور
کد خبر: 4055485
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
استاندار زنجان تاکید کرد

جهاد اقتصادی؛ مهم‌ترین جهاد پیش‌روی کشور

استاندار زنجان گفت: در حال حاضر مهمترین جهاد، مجاهده اقتصادی در جمهوری اسلامی است.

استاندار زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، ظهر امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در رزمایش جهادگران فاطمی استان زنجان، اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین جهاد، مجاهده اقتصادی در جمهوری اسلامی است؛ چراکه استکبار جهانی به شدت و با فشار اقتصادی در مقابل ما ایستاده است.

وی افزود: از اول انقلاب تاکنون جهاد شکل‌های مختلفی به خود گرفته است، روز‌هایی برخی از عزیزان لباس رزم پوشیدند و جان بر کف در صحنه‌های جنگ حضور یافتند که این جهاد از نوع جهاد فی‌سبیل الله بود.

این مسئول ادامه داد: در سال‌های پیشرو جهاد شکل‌های مختلفی به خود گرفته است، جهاد سازندگی و بسیج سازندگی بخشی دیگر از این جهاد هستند، با این وجود در حال حاضر مهم‌ترین جهاد، مجاهده اقتصادی در جمهوری اسلامی است؛ چراکه استکبار جهانی به شدت و با فشار اقتصادی در مقابل ما ایستاده است و ما باید در این زمینه تلاش کرده و در مسیر مجاهده اقتصادی گام برداریم.

افشارچی تصریح کرد: مسئله‌ای که در مجاهده اقتصادی و در این عرصه مطرح شده جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند. بنابراین امروز روزی است که ما نیاز به تبیین داریم، باید این جهاد ابتدا در خودمان جاری شود و تبیین اجتماع و جامعه نیز انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان یادآور شد: باید مشخص شود ما به لحاظ اقتصادی و اجتماعی در کجا قرار داریم و باید به کجا برسیم، طرح‌های اقتصادی و راهکار‌های درست، باید جاری شود بنابراین علاوه‌بر این که بسیجیان در جهاد سازندگی به عنوان بسیجی حضور دارند و جهاد می‌کنند نباید مجاهده اقتصادی را فراموش کنند با این حال باید گفت تبیین مجاهده اقتصادی را شاید از خود مجاهده اقتصادی بیشتر نیاز داریم.

استاندار زنجان عنوان کرد: آیه ۲۴ سوره توبه در ارتباط با اهمیت جهاد نازل شده است و وظیفه ما را نیز بسیار سنگین کرده است با این حال همه مظاهر مادی دنیا را در مقابل دوست داشتن خداوند، پیامبر (ص) و جهاد در راه خدا قرار داده است؛ بنابراین معنای آیه این است که جهاد در راه خداوند مقدم بر همه چیز است.

این مسئول با اشاره به اینکه نباید در عرصه ورود به جهاد کوتاهی کرد، گفت: نباید هیچ چیز را مقدم بر جهاد دانست. با این وجود بسیجیان یک گام جلو هستند و در مسیر جهاد گام برداشته‌اند و این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و جهاد از دیدگاه خداوند بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام
captcha