تفاهم برای سرمایه‌گذاری و ساخت زائرسرا‌ها
کد خبر: 4060853
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
مدیر‌کل سرمایه‌گذاری وزارت میراث فرهنگی خبر داد:

تفاهم برای سرمایه‌گذاری و ساخت زائرسرا‌ها

مدیر‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: طبق تفاهم صورت گرفته میان وزارت گردشگری و سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی، همکاری مشترک برای سرمایه‌گذاری و ایجاد زائرسرا‌ها به عنوان یکی از مراکز اقامتی خود‌پذیرایی تأسیسات گردشگری کشور در دستور کار قرار گرفت.

احمد تجری

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احمد تجری، مدیر‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری این وزارتخانه گفت: با توجه به تأکید و تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه زائرسراها، یکی از اقدامات زیربنایی و ضروری فراهم آوردن بستر مساعد برای سرمایه‌گذاری در این زمینه بوده است که از سوی اداره کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با استناد به آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری، زائرسرا‌ها را یکی از مراکز اقامتی خود‌پذیرایی عنوان کرد و افزود: در راستای سرمایه‌گذاری و توسعه زائرسرا‌ها همکاری با سازمان امور اراضی انجام گرفت تا بر اساس آیین‌نامه نصاب، اراضی ملی قابل واگذاری به طرح‌های گردشگری که در اختیار این سازمان هستند، در قالب راه‌اندازی زائرسرا‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

تجری تصریح کرد: اراضی مورد نیاز برای ایجاد زائرسرا‌ها مستلزم اصلاحیه بود که با همکاری سازنده و قابل تقدیر سازمان امور اراضی در سه درجه مجزا با حداکثر زمین مورد نیاز از 30 هزار تا هفت هزار متر و کاربری زائرسرا به صورت واحد پذیرایی، اقامتی، فرهنگی و تسهیلات عمومی از جمله پارکینگ، نمازخانه و ... مورد توافق مشترک قرار گرفت.

مدیر‌کل سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری اظهار کرد: از این پس تمامی متقاضیان بر مبنای تفاهم‌نامه منعقد شده برای ایجاد زائرسراها، امکان سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات به گردشگران و زائران در محور‌ها و مقاصد گردشگری دینی و مذهبی را خواهند داشت.

یادآور می‌شود، تفاهم‌نامه منعقد شده میان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان امور اراضی اخیراً به امضای علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور و محمد‌علی شجاعی، رئیس سازمان امور اراضی و نماینده تام‌الاختیار وزارت جهاد کشاورزی رسیده است.

انتهای پیام
captcha