توسعه گردشگری در اولویت ایران قرار دارد
کد خبر: 4061170
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
مدیرکل دفتر بازاریابی وزارت میراث فرهنگی:

توسعه گردشگری در اولویت ایران قرار دارد

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی گفت: جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های آینده خود، توسعه گردشگری را در اولویت قرار داده و در پیوند‌های گردشگری با سایر کشور‌ها به دنبال گسترش بیشتر است.

همایش ایران و سازمان سی‌ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نخستین همایش ایران و سازمان سی‌ساله همکاری اقتصادی دریای سیاه با موضوع چشم‌انداز‌ها برای همکاری با مشارکت اداره کل دفتر همکاری‌های اقتصادی چندجانبه بین‌المللی وزارت امور خارجه و با حضور دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه (BSEC)، دبیر کل سازمان همکاری اکو و معاون وزیر امور خارجه، ۹ خردادماه در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه افتتاح شد.

این همایش شامل دو میزگرد بود که در میزگرد نخست به موضوعات ایران و منطقه دریای سیاه با توجه به اینکه منطقه دریای سیاه مسیر اصلی انتقال انرژی جهانی و ایران است و کشورمان پلی برای خلیج‌فارس و اقیانوس هند به مناطق خزر و دریای سیاه است، پرداخته شد. همچنین ابتکار‌ها و چارچوب‌های موجود و جدید برای بهره‌گیری از حداکثر منافع متقابل از ارتباط بین ایران و منطقه دریای سیاه مورد بررسی قرار گرفت.

در میزگرد دوم با توجه به اینکه بخش خصوصی، شرکت‌ها و نهاد‌های غیردولتی در ایران طی سالیان متمادی تأثیر‌های زیادی در تحقق برنامه‌های توسعه ملی و دیپلماسی اقتصادی کشور در منطقه دریای سیاه داشته‌اند، فرصتی برای تبادل نظر میان بخش دولتی و خصوصی درباره نقش بالقوه بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران و منطقه دریای سیاه فراهم شد.

لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در میزگرد دوم درباره مشارکت نهاد‌های غیردولتی و بخش خصوصی، گفت: امروزه بسیاری از کشور‌های جهان به طور کامل به اقتصاد گردشگری وابسته هستند. همچنین گردشگری یکی از بهترین بخش‌هایی است که می‌تواند موجب رشد فراگیر، اشتغال‌زایی، کاهش فقر و تقویت توسعه پایدار و صلح شود.

اژدری افزود: ایران از موقعیت جغرافیایی استراتژیک برخوردار است و در بین کشور‌های خلیج‌فارس، اقیانوس هند و دریای خزر از طریق کشور‌های همسایه مانند ترکیه و روسیه به کشور‌های عضو دریای سیاه به ویژه از طریق راه‌آهن برای ترانزیت کالا، پل ارتباطی دارد، از این ظرفیت می‌توان برای دسترسی آسان و قیمت مناسب در گردشگری استفاده کرد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در برنامه‌های آینده خود، توسعه گردشگری را در اولویت قرار داده و در پیوند‌های گردشگری با سایر کشور‌ها به دنبال گسترش بیشتری است. کشور‌های منطقه دریای سیاه از جمله بازار‌های هدف گردشگری ایران هستند.

انتهای پیام
captcha