برگزاری نشست شورای اقامه نماز سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان یزد
کد خبر: 4063795
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵

برگزاری نشست شورای اقامه نماز سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان یزد

اولين نشست شورای اقامه نماز سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان یزد در سال جديد، 22 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام موسوی، مدير ستاد اقامه نماز استان یزد برگزار شد.

نشست شورای اقامه نماز سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، در حاشیه اولين نشست شورای اقامه نماز سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان یزد در سال جديد، 22 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام موسوی، مدير ستاد اقامه نماز استان یزد برگزار شد، تفاهم‌نامه برنامه‌های مصوب دوسالانه 1402-1401 این دو نهاد به امضا رسيد.

مجيد دهقانی‌زاده، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان یزد در اين نشست با توجه به اهميت اقامه نماز در ادارات دولتی خواستار تغيير رويكرد ستاد اقامه نماز استان از ادارات به سمت جامعه شد و اظهار کرد: وضعيت اقامه نماز در ادارات دولتی به نسبت جامعه در جايگاه بهتری بوده و نياز است تدابيری برای آموزش و ترويج فرهنگ اقامه نماز در ميان جامعه و نسل‌های جديد انديشيده شود.

دهقانی‌زاده با بيان اينكه جامعه اسلامی و امام زمانی بايد نگاهش به نماز متفاوت‌تر از اين باشد، بيان کرد: سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان آمادگی خود را برای پشتيبانی ستاد اقامه نماز در راستای امر آموزش و ترويج فرهنگ اقامه نماز در جامعه اعلام می‌كند.

وی خواستار هم‌افزايی ظرفيت عظيم مجموعه‌های مختلف فرهنگی استان در اين خصوص شد و گفت: در حوزه فرهنگی بايد به جای كار در زمينه سخت‌افزاری به مسائل نرم‌افزاری پرداخت تا اثر مطلوب آن را در جامعه بيش از پيش احساس كرد.

اولين دستور و حكم الهی

حجت‌الاسلام سيداكبر موسوی، مدير ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این نشست از اهميت اين فريضه الهی سخن گفت و بيان کرد: ۱۱۰ آيه از آيات كلام‌الله مجيد، ۳۰ هزار حديث از مجموع ۱۲۰ هزار حديث فقهی و ۴ هزار مسئله واجب و مستحب در خصوص نماز وجود دارد كه نشان از اهميت اين فريضه الهی است.

موسوی با بيان اينكه نماز نه تنها مهمترين ركن دين است، بلكه اولين دستور و حكم الهی در دين نيز است افزود: نماز مهمترين امر الهی بوده، اما جالب است بدانيم نماز نه تنها مهمترين و مؤثرترين امر و دستور الهی است بلكه اولين حكمی است كه از طرف خداوند بر بندگان واجب شده است.

وی با تأكيد بر اينكه اقامه نماز مهم بوده و همه ما نسبت به اين امر مسئوليت داريم، مؤمن را از منظر قرآن كسی معرفی كرد كه در زمان قدرت نيز نماز را اقامه می‌كند.

بهره‌مندی از ظرفيت‌ها در راستای ترويج فرهنگ نماز

جلال عرب‌خردمند، دبير شورای اقامه نماز سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان يزد نیز در این نشست به تشريح دستور كارهای اين نشست پرداخت و گفت: برنامه‌های مصوب دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اين سازمان تهيه شده است.

عرب‌خردمند افزود: برنامه‌های مصوب دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اين سازمان با توجه به توصيه مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گيری از همه ظرفيت‌ها و امكانات موجود در راستای ترويج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و اجرايی كردن مفاد آيين‌نامه ترويج فرهنگ نماز مصوب هيئت وزيران موضوع اجرای طرح بومی‌سازی و متناسب‌سازی برنامه‌های توافق شده سنواتی دستگاه‌های مركزی در سطح استان نهايی شده است.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی سازمان مديريت و برنامه‌ريزی استان یزد اظهار کرد: اين برنامه پس از برگزاری جلسات مشترک تخصصی و كارشناسی ميان مسئولان و كارشناسان اين سازمان و ستاد اقامه نماز استان مورد بررسی و تصويب قرار گرفت.

عرب‌خردمند‌ با اشاره به اينكه برنامه‌های مصوب دوسالانه ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اين سازمان قرار است در قالب تفاهم‌نامه‌ای به امضای معاون توسعه مديريت استاندار، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزی استان و مديرستاد اقامه نماز برسد گفت: اين برنامه دوسالانه با ۱۹ عنوان در سه راهبرد مديريتی ـ تمهيدی، آموزشی ـ پژوهشی و تبليغی ـ ترويجی در قالب برنامه‌های ابلاغی دستگاه مركزی و پيشنهادی دستگاه استانی(بومی ابتكاری) تهيه و تنظيم شده است.

انتهای پیام
captcha