قرارگاه‌های انتظار در مساجد ایجاد می‌شود
کد خبر: 4064611
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۱

قرارگاه‌های انتظار در مساجد ایجاد می‌شود

مدیر فرهنگ و آموزش بنیاد مهدی موعود(عج) کشور با اشاره به ایجاد قرارگاه‌های انتظار در مساجد گفت: این بنیاد باید در بدنه نهادهای مردمی نماینده داشته باشد.

نشست بنیاد فرهنگی مهدی موعود در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین عباسعلی‌پور، مدیر فرهنگ و آموزش بنیاد مهدی موعود(عج) کشور، 25 خردادماه در نشست با مدیران استان یزد، با اشاره به شاخص بودن بنیاد یزد در دو مؤلفه نظم و انضباط و ارتباط درست با دفتر مرکزی و اجرای درست برنامه‌ها اظهار کرد: بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد یکی از استان‌های برتر در کشور است و برنامه‌های برگزار شده در این استان همانند مسابقه عطر انتظار، جرعه مهدوی، صندوق نذر گل نرگس و.... اقداماتی ماندگار است و در دیگر استان‌ها نیز از این برنامه‌ها استفاده می‌شود.

عباسعلی‌پور بر راه‌اندازی واحد خواهران فعال جهت اجرای بهتر و استفاده از نیروی انسانی بیشتر اشاره کرد و گفت: در حال طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی برای دوره تربیت مربی پیش دبستانی هستیم و مشکلی برای اعزام مدرس به استان‌ها وجود ندارد. ایجاد قرارگاه‌های انتظار در مساجد بسیار حائز اهمیت است و ما باید در بدنه نهادهای مردمی نماینده داشته باشیم.

دیر فرهنگ و آموزش بنیاد مهدی موعود(عج) کشور بیان کرد: بعد از دوره‌‌های تربیت مربی باید جلسه ماهانه، دو ماهانه برگزار شود و جریان تداوم مربیان ادامه داشته باشد.

عباسعلی‌پور با عرض تبریک به دلیل برگزاری همایش ملی توسط بنیاد بیان کرد: در بحث خروجی سند علمی هم مسئولان بنیاد در مرکز در پی ایجاد کارگروه جهت اعمال در تدوین کتب درسی هستند.

وی ادامه داد: در حال رایزنی برای عضویت مدیران استانی بنیاد در شورای فرهنگ عمومی هستیم که اگر این مهم انجام شود قدم بزرگی برای اجرا شدن بهتر و الزام آورتر بودن مصوبات است.

محمود رستگاری، مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این نشست با اشاره به کمبود‌ نیروی انسانی در این بنیاد، بر کم کردن بروکراسی‌های اداری و همچنین ایجاد سازوکاری برای روابط بین ستاد اقامه نماز و بنیاد حضرت مهدی و تسریع در انجام درخواست‌ها در بنیاد مرکز تأکید کرد.

رستگاری با اشاره به همایش ملی تعلیم و تربیت مهدوی در یزد و در پی تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تدوین صحیح کتب درسی خواستار تشکیل گروهی کارشناسی در بنیاد مرکز برای استفاده از سند علمی این همایش و انتقال به سازمان تألیف کتب درسی شد.

حمید رستگاری، معاون آموزش بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان یزد نیز در این نشست بیان کرد: تأسیس دفاتر شهرستانی در استان یزد در دستور کار قرار دارد و امیدواریم روند مجوزدهی به آنان تسریع شود.

رستگاری به ارائه گزارشی از برنامه‌های آموزشی انجام شده در ماه‌های گذشته از جمله مسابقه سفره افتتاح، مسابقه جرعه مهدوی، همایش تعلیم و تربیت مهدوی پرداخت و به این موضوع اشاره کرد که بنیاد استان یزد در راستای راهبردها و برنامه‌های پیشنهادی سالیانه بنیاد مرکز در پی طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی برنامه‌های جدید برای مناسبت‌های مختلف است.

وی گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فرزندآوری، در حال نوشتن طرحی با عنوان «قره العین» هستیم که با همکاری دستگاه‌ها و به ویژه شورای شهر یزد و بنیاد مرکز برای تعدادی از زوج‌های جوان اردو قم و جمکران برگزار و برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی اجرا شود.

رستگاری با توجه به اوقات فراغت دانشجویان در تابستان بیان کرد: اگر تمهیدی اندیشیده شود تا بنیاد بتواند و مجوز داشته باشد کلاس‌های تابستانه برگزار کند بسیار مفید فایده خواهد بود.

انتهای پیام
captcha