درخواست رسیدگی به وضعیت مؤسسات قرآنی در سفرهای استانی رئیس جمهور
کد خبر: 4065168
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

درخواست رسیدگی به وضعیت مؤسسات قرآنی در سفرهای استانی رئیس جمهور

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی گفت: در سفرهای ریاست جمهوری به خراسان شمالی به مؤسسات قرآنی و جامعه قرآنی توجه نمی‌شود که شایسته است در سفر آتی حجت‌الاسلم رئیسی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

لیلا شکرانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالیلیلا شکرانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان، ضمن انتقاد از بی‌توجهی به مؤسسات قرآنی در مصوبات سفرهای استانی اظهار کرد: در سفرهای رئیس دولت در ادوار مختلف به استان، جامعه قرآنی از مصوبات سفر بی‌بهره بوده‌اند و ما به عنوان فعالان قرآنی انتظار داریم در این سفرها دیده شویم و به نیازمندی‌های این قشر توجه شود.

وی با تأکید براینکه از زمان شیوع کرونا مشکلات جدی برای مؤسسات قرآنی ایجاد شده است، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 50 درصد مؤسسات قرآنی خراسان شمالی تعطیل هستند و علت تعطیلی نیز مشکلات مالی ایجاد شده طی این دو سال است.

شکرانی با بیان اینکه انتظارات جامعه قرآنی زیاد نیست، افزود: توجه به نیازهای جامعه قرآنی هزینه سنگینی نیاز ندارد و با حذف قوانین دست و پاگیر می‌توان بخش زیادی از این مشکلات را رفع کرد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی با اشاره به اینکه 48 مؤسسه قرآنی در استان وجود دارد، ادامه داد: مؤسسات قرآنی را نباید به عنوان یک مؤسسه تجاری تعریف کرد. مؤسسات قرآنی در خصوص پرداخت مالیات، بیمه و... بسیار در عذاب هستند و نیازمند تعریف قوانین ویژه هستند.

شکرانی با بیان اینکه با این وضعیت اجاره بها مؤسسات قرآنی درگیری بسیاری در مسائل مالی دارند، تصریح کرد: اگر تسهیلات مناسب و بلند مدتی در اختیار مؤسسات قرآنی باشد به طور قطع بخش زیادی از مشکلات مؤسسات رفع می‌شود و مدیران مؤسسات دغدغه بیشتری برای آموزش قرآن‌آموزان خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha