هشدار امام جمعه نمین به متولیان فرهنگی در خصوص تبعات مهجور ماندن نماز
کد خبر: 4065187
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

هشدار امام جمعه نمین به متولیان فرهنگی در خصوص تبعات مهجور ماندن نماز

امام جمعه شهرستان نمین ضمن هشدار به مسئولان و متولیان فرهنگی در خصوص تبعات مهجور ماندن نماز در جامعه خواستار توجه جدی و کافی همه دست‌اندرکاران به امر نماز و ترویج این فریضه مهم شد.

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان نمینبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین عظیم اسدزاده، امام جمعه شهرستان نمین، ۲۹ خردادماه، در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان مرزی نمین ضمن هشدار به مسئولان و متولیان فرهنگی در خصوص تبعات مهجور ماندن نماز در جامعه خواستار توجه جدی و کافی همه دست‌اندرکاران به امر نماز و ترویج این فریضه مهم شد.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌های بین راهی شهرستان و پرداخت منظم حق القدم ائمه جماعات مدارس  از دیگر مطالباتی است که از مسئولان داریم.

طیب امینی، فرماندار شهرستان نمین نیز در ادامه ضمن سپاس و تقدیر از فعالیت های انجام یافته توسط ستاد اقامه نماز در این شهرستان آمادگی کامل فرمانداری و ادارات شهرستان را جهت همکاری با ستاد در راستای اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی و تبلیغی نماز در سطح شهرستان اعلام نمود.

وی ضمن تاکید بر اجرایی نمودن مفاد بخشنامه ۱۵ ماده‌ای وزیر کشور در تمامی ادارات شهرستان از اختصاص اعتبار ویژه توسط فرمانداری جهت بازسازی و تعمیر نمازخانه بین راهی ورودی تونل اردبیل آستارا خبر داد.

در ادامه الله شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل طی سخنانی با اشاره به اهمیت نماز اول وقت در سیره ائمه معصومین علیهم السلام و اقامه نماز در وقت فضیلت توسط امام رضا(ع) هنگام مناظره با فرد صابئی ابراز امیدواری کرد که انشاءالله روزی فرا برسد در جامعه اسلام مان شاهد باشیم  همگان نماز را در اول وقت و در مسجد و به جماعت اقامه می کنند.

عبدی ضمن تقدیر از اهتمام امام جمعه و فرماندار شهرستان نسبت به امر نماز به تشریح آیین نامه جدید شورای اقامه نماز شهرستان‌ها پرداخت.

وی با اشاره به بخشنامه ۱۵ ماده‌ای وزیر کشور، وظایف فرمانداران در قبال اجرای مفاد این بخشنامه را یادآور گردید و پیشنهاد نمود از دبیر ستاد اقامه نماز برای حضور در جلسات شورای اداری شهرستان نمین دعوت بعمل آید.

عبدی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره علمی پژوهشی، فرهنگی ادبی و هنری فجر تا فجر در سراسر کشور، همکاری جدی تمامی ادارات و مسئولین شهرستان در اجرای شایسته این جشنواره را درخواست نمود و بر ضرورت انجام تبلیغات گسترده محیطی نماز در سطح شهر تاکید کرد.

در پایان جلسه حکم ریاست شورای اقامه نماز شهرستان که توسط استاندار اردبیل امضاء گردیده توسط مدیر ستاد اقامه نماز استان به فرماندار تقدیم گردید.

همچنین اعضای شورای اقامه نماز شهرستان نمین ابلاغ عضویت خود در این شورا را از دستان امام جمعه و فرماندار شهرستان دریافت نمودند.

انتهای پیام
captcha