کمک ۶۰ میلیاردی خیرین مدرسه‌ساز در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4068913
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
در سال 1400

کمک ۶۰ میلیاردی خیرین مدرسه‌ساز در خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به کمک ۶۰ میلیاردی خیرین نیکوکار استان به امر مقدس مدرسه‌سازی و توسعه و تجهیز مدارس موجود در سال گذشته، گفت: ۱۹۵ فضای آموزشی و پرورشی با ۴۷۹ کلاس درس و زیربنای ۷۷ هزار و ۳۱۴ مترمربع در بهارستان علم و ادب در دست احداث است.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی شب گبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۱۴ تیرماه در گردهمایی مشترک مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان با معاونان اداره‌کل، اظهار کرد: این تعداد طرح آموزشی و پرورشی برای تکمیل و تجهیز نیازمند ۳۲۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۹۵ طرح آموزشی و پرورشی، تعداد ۴۵۷ طرح، با مشارکت خیرین نیکوکار در دست احداث است، بیان کرد: شهرستان بیرجند با ۳۵ طرح و ۱۲۱ کلاس درس، بیشترین و منطقه دستگردان با چهار طرح و پنج کلاس درس کمترین تعداد پروژه‌های آموزشی و پرورشی در دست احداث را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به سرانه پایین فضای آموزشی، نسبت به جمعیت در مرکز استان، تصریح کرد: در سال گذشته میزان اعتبارات ملی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  ۲۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که نسبت به سال ۹۹، ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی با اشاره به کمک ۶۰ میلیاردی خیرین نیکوکار استان به امر مقدس مدرسه‌سازی و توسعه و تجهیز مدارس موجود در سال گذشته، اظهار کرد: خیرین نیکوکار در چهار ماهه نخست سال جاری نیز مبلغ سه میلیارد و ۵۶۱ میلیون تومان به این امر مقدس اختصاص داده‌اند.

وی بر لزوم مشارکت کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی استان و تخصیص یک درصد از سود آن‌ها به امر مقدس مدرسه‌سازی، یادآور شد: پویش «صحن حرم، مدرسه‌ام» به‌منظور اجرای طرح تحولی مشارکت‌های مردمی «آجر به آجر» و ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی در بهارستان علم و ادب در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha