پيام پيامبران الهی با برائت عجين است
کد خبر: 4069375
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
سرپرست حجاج ايرانی:

پيام پيامبران الهی با برائت عجين است

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در مراسم برائت از مشرکین در سرزمین عرفات با اشاره به تاكيد امام امت (رض) بر برائت از كفر و شرک در كنگره عظيم حج، تصريح کرد: پيام پيامبران الهی با برائت عجين است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت امروز ۱۷ تیر در مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات، به تبيين فلسفه این مراسم پرداخت و بر لزوم برائت از شرک و كفر و همزمان ايمان به خدا و رسول اكرم تاكيد كرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاكيد بر نقش ايمان در نفي كافر و كفر تصريح كرد: پيام پيامبران الهي با برائت عجين است و آيه 256 سوره بقره «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ» تصريح دارد كفر و ایمان تظاهربردار نیست.

وی افزود: نمی‌تواند فردی بگويد من به خدا ايمان دارم و همزمان با رژيمی كه كودكان فلسطينی را می‌كشد، دست رفاقت دهد. لازمه برائت از شرک و استكبار، نفی و كفر طاغوت و روی گرداندن از آن و ايمان به خدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمين نواب در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اينكه بيش از يک ميليون و صد و پنجاه هزار نفر در كشورمان در نوبت حج قرار دارند به زائران توصيه كرد كه از فرصت حضور در سرزمين عرفات و روز عرفه و در لحظاتی كه ارتباط بين انسان و خدا برقرار مي شود، حداكثر بهره را ببرند.

وی با بيان اينكه امروز جمعه و متعلق به امام زمان(عج) است، از زائران خواست كه از خدا طلب كنند اين انتظار به سر آيد و دل‌های شيعيان كه به حضرت حجت عشق مي ورزند با فرج امام عصر شاد شود.

حجت‌الاسلام والسلمين نواب در ادامه از امام امت بعنوان احياء كننده حج ابراهيمی ياد كرد و خطاب به زائران گفت: مقام معظم رهبري بسيار علاقه‌مند هستند كه به زيارت بيت‌الله الحرام و حرم نبوی مشرف شوند ولي مسئوليت ها مانع شده است، حتما در عرفات، مشعر و منا از امام امت و مقام معظم رهبری ياد كنيد.

سرپرست حجاج ايرانی همچنين با گراميداشت حضور خانواده شهدا و جانبازان در اين مراسم، به حجاج بيت الله الحرام گفت در اين ايام و حضور در اين سرزمين و اماكن مقدس كه ممكن است براي هر فردي يک بار در عمرش اتفاق بيافتد همه كسانی را كه از آنها التماس دعا داشتند، ياد كنند.

اميرالحاج ايران با اشاره به اينكه از شيوع كرونا تاكنون بيش از 250 نفر از روحانيون و خادمان ضيوف الرحمان به ديار باقي شتافتند، ياد آيت الله ری شهری، نماينده اسبق ولي فقيه در امور حج و زيارت را گراميداشت و در پايان سخنان خود از خدمات دست اندركاران و كارگزاران حوزه حج به ويژه دكتر سيدصادق حسينی، رئيس سازمان حج و زيارت و حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسين ركن الدينی، جانشين نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت در ارائه خدمات به ضيوف الرحمان تقدير كرد.

سرپرست حجاج ايرانی سپس پيام مقام معظم رهبری به حجاج بيت الله الحرام را قرائت كرد.

انتهای پیام
captcha