استقرار زائران ایرانی در چادرهای منا
کد خبر: 4069655
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
بعد از رمی جمره عقبه انجام شد؛

استقرار زائران ایرانی در چادرهای منا

عملیات انتقال نزديک به چهل هزار زائر ایرانی از سرزمین عرفات به مشعر و منا با موفقیت انجام شد و هم‌‎اکنون همه زائران در سرزمین منا مستقر شده‌اند.

حج 1401به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، زائران ایرانی شب گذشته، 17 تیرماه در مزدلفه بودند و با طلوع آفتاب همراه با حجاج ديگر كشورها وارد منا شده و در چادرهای كاروان‌های ایرانی مستقر شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نیز امروز همراه با کاروان‌های زائران ایرانی از مزدلفه راهی منا و در چادر بعثه مقام معظم رهبری مستقر شد.

طبق برنامه زمان‌بندی كشور ميزبان، زائران کشورمان از ساعت 9 به وقت محلی (۱۰:۳۰ دقيقه به وقت تهران) تا ساعت 12 ظهر برای رمی جمره عقبه رفتند.

گروه‌های راهنمايان و پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت در مسیرهای جمرات مستقر بودند و عزیمت کاروان‌ها از محل خیمه‌ها به جمرات و بازگشت از سوی ستاد حج رصد می‌شد.

حدود نیمی از زائران ایرانی كه بانوان هستند، به همراه مضطرين شب گذشته را در مشعر وقوف اضطراری داشتند و پس از ورود به منا رمی جمرات را انجام داده و در چادرها مستقر شدند.

ذبح قربانی زائران آغاز شده و ادامه دارد. پس از ذبح زئران حلق و تقصير انجام می‌دهند و سپس بقيه اعمال حج را در بيت‌الحرام انجام خواهند داد.

یادآور می‌شود، منابع سعودی پیشتراعلام کردند امسال بیش از 850 هزار زائر خارجی و 150 هزار زائر از داخل اين كشور مناسک حج تمتع را انجام می‌دهند. امروز در عربستان عید قربان است.

انتهای پیام
captcha