افزایش تعداد حجاج در سال آینده به وضعیت بهداشت جهانی بستگی دارد
کد خبر: 4069780
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
وزارت حج عربستان سعودی:

افزایش تعداد حجاج در سال آینده به وضعیت بهداشت جهانی بستگی دارد

وزارت حج عربستان سعودی اعلام کرد که افزایش تعداد حجاج در سال آینده بستگی به وضعیت همه گیری کرونا در جهان دارد؛ در همین حال وزارت بهداشت این کشور وضعیت سلامت عمومی حجاج را اطمینان بخش خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، هشام سعید، سخنگوی وزارت حج عربستان سعودی شب گذشته طی یک نشست خبری اعلام کرد که تعداد حجاج امسال بالغ بر 916 هزار نفر بودند که 85 درصد آنها از خارج از عربستان مشرف شدند.

وی تأکید کرد: با توجه به شاخص‌های بهداشت جهانی(در خصوص وضعیت همه‌گیری کرونا) عربستان سعودی یک برنامه تدریجی برای دو برابر شدن تعداد حجاج در سال‌های آینده دارد.

محمد العبد العالی، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی نیز در این نشست خبری گفت: وضعیت سلامت زائران اطمینان‌بخش است و هیچ بیماری همه گیر یا تهدید کننده سلامت عمومی ثبت نشده است.

حجاج امروز و فردا، یازدهم و دوازدهم ذی‌الحجه (طبق تقویم عربستان) برای رمی جمرات خواهند رفت و سپس طواف وداع را در مسجد الحرام به جا آورده و مناسک حج پایان می‌پذیرد.

افزایش تعداد حجاج به وضعیت بهداشت جهانی بستگی دارد

حجاج از صبح امروز یکشنبه یازدهم ذی‌الحجه و نخستین روز از ایام تشریق(ایام سه روزه بعد از عید قربان) از مزدلفه به سمت منا حرکت کردi و این بار 21 سنگریزه را به سمت شیطان پرتاب می‌کنند، به گونه‌ای که به جمره اولی سپس جمره وسطی و سپس جمره عقبه هر کدام هفت سنگ ریزه پرتاب می‌کنند.

حجاج شب‌های ایام تشریق را در منا بیتوته می‌کنند و اگر برخی از حجاج عجله داشته باشند می‌توانند قبل از غروب روز دوازدهم منا را ترک کرده و به سمت مسجد الحرام رفته و طواف وداع را که آخرین مناسک حج است، انجام دهند.

سخنگوی وزارت حج عربستان سعودی شب گذشته اعلام کرد که حجاج داخل عربستان روزهای دوازدهم و سیزدهم طواف وداع را به جا می‌آورند و حجاج خارجی روز چهاردهم برای طواف وداع خواهند رفت.

دیروز شنبه که نخستین روز از ایام عید قربان در عربستان سعودی بود حجاج رمی جمره عقبه و سپس قربانی و تقصیر(کوتاهی موی سر) را انجام دادند و از این پس آنچه بر آنان در حال احرام، حرام شده بود مانند نگاه کردن در آینه، گرفتن ناخن و شانه زدن مو، حلال شد.

انتهای پیام
captcha