محفل انس با قرآن بعثه با حضور حجاج خارجی + عکس
کد خبر: 4071308
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۵

محفل انس با قرآن بعثه با حضور حجاج خارجی + عکس

محفل انس و معرفت قرآنی و دیدار با حجاج کشورهایی همچون تانزانیا، نیجریه، کشمیر، پاکستان، هند و ترکیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا، این مراسم به همت مدیریت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری گفت: اگر حج قبول شود نورانیت آن تا ۴ ماه بر روی فرد باقی می‌ماند مگر اینکه دچار گناه شود که این نورانیت به تدریج زایل می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به نورانیتی که تلاوت قرآن در منازل ایجاد می‌کند گفت: بر اساس روایات خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود در آسمان‌ها می‌درخشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط گفت: بنابراین تلاوت قرآن فقط در مساجد، هیئت‌ها و محافل توصیه نشده است و حتماً باید در منازل هم قرآن تلاوت کرد.
در بخش دیگری از این برنامه علیرضا مکاری، از قاریان برجسته قرآنی کشورمان از استان اصفهان که در این مراسم حضور داشت از تجربیات قرآنی و نحوه دستیابی به این جایگاه گفت.
شرکت‌کنندگان در این مراسم از این قاری برجسته قرآنی کشورمان خواستند که چگونه به این جایگاه رفیع دست پیدا کرده است که وی در پاسخ گفت: حتماً تقلید از قراء صاحب‌نام مصری همچون عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و شحات انور مایه پیشرفت قرائت است و باید به این امر اهتمام ورزید.

در بخش دیگری از این برنامه اعضای گروه تواشیح مصباح الهدی نیز برنامه‌ای اجرا کردند.
در بخش دیگری از این برنامه گلشاهی، حافظ کل قرآن کریم کشورمان نیز برنامه برای شرکت‌کنندگان اجرا کرد و پاسخگوی سوالات قرآنی حاضران بود.
ابوالفضل خم پیچی، مدیر ارتباطات بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز درباره این محافل قرآنی گفت: بعد از اینکه مقام معظم رهبری حضور قاریان را در حج بسیار اثرگذار خواندند ما به دنبال ارتباط هر چه بیشتر با چهره‌های قرآنی کشورهای اسلامی افتادیم و در این خصوص محافل انس و معرفت قرآنی را با زائران کشورهای دیگر برگزار کرده‌ایم که این جلسه چندمین جلسه از این محافل است.
وی افزود: افزایش ارتباطات و ملاقات‌ها میان زائران کشورهای مختلف موجب تقویت اعتقادات و معرفت زائران خارجی نسبت به قرآن و معارف اصیل اسلام می‌شود.
خم‌پیچی گفت: هر چه این برنامه‌ها بیشتر برگزار شود تبلیغات مسموم دشمنان در جهت تفرقه‌افکنی میان میان مسلمانان نیز بی‌تأثیر می‌شود.

خبرنگار: اشرف بصیری
انتهای پیام
captcha