بازگشایی موزه مسجد النبی(ص) به‌ روی زائران
کد خبر: 4071443
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

بازگشایی موزه مسجد النبی(ص) به‌ روی زائران

درهای موزه و نمایشگاه مسجد النبی(ص) به روی زائران سرزمین وحی باز شد تا بازدیدکنندگان بتوانند با استفاده از فن‌آوری‌های روز با سیره پیامبر اکرم(ص) بیش از پیش آشنا شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از عرب نیوز، نمایشگاه و موزه بین‌المللی سیره نبوی و تمدن اسلامی در مدینه منوره برای بازدید زائران حرمین شریفین بازگشایی شد. مقامات این موزه فرصت بازدید از بخش‌ها و سالن‌های مختلف این نمایشگاه را که در مجاورت صحن‌های جنوبی مسجد النبی قرار دارد، فراهم کردند.

این موزه که 24 ساعت شبانه‌روز باز است، از طریق نمایشگرها و صفحه نمایش‌های تعاملی موجود به زبان‌های مختلف، به معرفی پیامبر اسلام می‌پردازد. تالار ویژه این نمایشگاه شامل اموال کمیاب حرمین شریفین و آثار تاریخی است.

علاوه بر این، ترجمه صوتی به بازدیدکنندگان امکان دسترسی به محتوای نمایشگاه را از طریق دستگاه‌های مشخص شده می‌دهد. پیش از این، شاهزاده فیصل بن سلمان، فرماندار مدینه گفت که محتوای این نمایشگاه و موزه «میراثی تاریخی است که از آن می‌توان سیره نبوی را به درستی به تمام نقاط جهان نشان داد تا معرف بردباری و میانه‌روی اسلام باشد.

محمد بن عبدالکریم آل عیسی، دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان گفت: این موزه علاوه بر برجسته کردن ارزش‌های تمدنی در قانون اساسی مدینه و سند مکه، به معرفی زندگی پیامبر و تمدن اسلامی اختصاص دارد.

این موزه سال گذشته تحت نظارت اتحادیه جهانی مسلمانان راه اندازی شد و اولین موزه از سری موزه‌های اسلامی است که زیر چتر این سازمان فعالیت می‌کند.

در این نمایشگاه، توری از آخرین فن‌آوریها و تکنیک‌های نمایش برای مستندسازی زندگی پیامبر (ص) و تمدن اسلامی برای بازدیدکنندگان مسلمان و غیرمسلمان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha