هشدار مقاومت نسبت به تشکیل ائتلاف نظامی با حضور رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4071965
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۳

هشدار مقاومت نسبت به تشکیل ائتلاف نظامی با حضور رژیم صهیونیستی

گروه‌های مقاومت فلسطین نسبت به ایجاد هرگونه ائتلاف نظامی با رژیم اشغالگر اسرائیل در منطقه هشدار داده‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، گروه‌های مقاومت فلسطین پس از نشستی در غزه، امروز سه‌شنبه، از گشایش مسیر هوایی عربستان سعودی به روی هواپیماهای اشغالگران ابراز تأسف کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی با تأکید بر اینکه اعتماد به آمریکا، سراب است، خواستار تشکیل یک جنبش دیپلماتیک فلسطینی و عربی برای مقابله با نقشه‌های صهیونیستی ـ آمریکایی در منطقه شدند.

این گروه‌ها، خواستار تشکیل جلسه‌ای از دبیران کل گروه‌های مقاومت برای تدوین استراتژی جامع مقابله با اشغالگری شدند.

از سویی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد: اعلامیه جنبش صهیونیستی افراطی نحالا، مبنی بر آمادگی برای ایجاد ده‌ها منطقه مسکونی در کرانه باختری تجاوز آشکار به سرزمین فلسطین است.

حماس در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، خواستار مقابله همه‌جانبه با این بحران با تمام ابزارهای موجود شد و تصریح کرد: اظهارات «نحالا»، جنایتی سازمان‌یافته و نقض آشکار هنجارها و میثاق‌های بین‌المللی است.

به گفته حماس، این گستاخی‌ها نتیجه امضای توافقات عادی‌سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمایت آشکار آمریکا از این رژیم، سیاست‌های شهرک‌سازی و یهودی‌سازی سرزمین‌های اشغالی است.

جنبش مقاومت فلسطین در پایان مسئولیت کامل عواقب این اقدامات و تجاوزات به سرزمین‌های فلسطینی را بر عهده رژیم صهیونیستی دانست.

انتهای پیام
captcha