صبر و مقاومت الهی؛ رمز پیروزی ملت ایران بر مشکلات
کد خبر: 4074987
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

صبر و مقاومت الهی؛ رمز پیروزی ملت ایران بر مشکلات

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی با وفاداری خود امام خمینی(ره) را تنها نگذاشتند و مانند مردم کوفه عمل نکردند، گفت: مردم ایران با سرپنجه صبر و مقاومت الهی خود تا امروز همه مشکلات را تحمل و پشت سر گذاشته و انقلاب را حفظ کردند.

حجت الاسلام محمد وحیدی، مدرس حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد وحیدی، مدرس حوزه علمیه، شب گذشته، 9 مردادماه در جمع عزاداران در مسجد امام حسین(ع) اظهار کرد: خداوند متعال دو نوع رحمت رحمانیه و رحیمیه دارد، لذا ابتدای همه سوره‌های قرآن غیر از سوره توبه می‌گوییم بسم الله الرحمن الرحیم.

وی تصریح کرد: رحمت رحمانیه دادنی است و خداوند به همه این رحمت را دارد، اما رحمت رحیمیه شرط آن داشتن قابلیت است و خداوند حکیم بدون قابلیت به کسی این نوع رحمت را عنایت نمی‌کند.

وحیدی با بیان اینکه وفای به عهد یکی از مواردی است که انسان را قابل می‌کند تا از رحمت رحیمیه خداوند بهره‌مند شود، افزود: اولیای دین می‌فرمایند تا می‌تواند به کسی وعده ندهید و امام علی(ع) می‌فرماید: «كسى كه از او درخواستى شده، تا وعده نداده آزاد است.»

وی با اشاره به اینکه خداوند همه انبیای الهی را فرستاده تا بشر خدا را عبادت و از طاغوت اجتناب کنند و این تعهدی است که خداوند نسبت به بندگانش دارد، ادامه داد: معاویه از دنیا رفت و خبرش به مردم کوفه رسید لذا در منزل یکی از بزرگان شیعه جمع شدند و با نامه هاى متعددى که براى امام حسین(ع) نوشتند و براى پذیرش رهبرى آن حضرت و مبارزه با دشمنان اسلام اعلام آمادگى کامل کردند، خود را در بوته آزمایش جدیدى قرار دادند اما به وظیفه خود عمل نکردند و نماینده امام (حضرت مسلم به عقیل) را تنها گذاشتند یعنی عهد و پیمان خود وفا نکردند.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه ملت ایران اسلامی به عهد خود با امام راحل عمل کردند، یادآور شد: شاه اعلام حکومت نظامی کرد ولی امام خمینی(ره) دستور دادند مردم به خیابان‌ها بیایند حکومت نظامی را بشکنند و ملت ایران امام را تنها نگذاشتند.

وی بیان کرد: صدام با حمایت شرق و غرب به انقلاب اسلامی نوپای ما حمله نظامی کرد و امام راحل فرمودند ملت ایران جبهه‌ها را پر کنند و اتفاق بزرگی رقم خورد که حتی نوجوانان با دستکاری سن خود در شناسنامه راهی جبهه شدند.

وحیدی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی با وفاداری خود امام خمینی(ره) را تنها نگذاشتند و مانند مردم کوفه عمل نکردند، یادآور شد: مردم ایران با سرپنجه صبر و مقاومت الهی خود تا امروز همه مشکلات را تحمل و پشت سر گذاشتند و انقلاب را حفظ کردند.

انتهای پیام
captcha