سوگواره «احلی من‌ العسل» در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 4075601
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

سوگواره «احلی من‌ العسل» در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از برگزاری دهمین دوره سوگواره «احل من العسل» در تبریز خبر داد و گفت: این سوگواره در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود.

سوگواره، «احلی من‌ العسل» تبریزعلیرضا صیادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از برگزاری دهمین دوره سوگواره «احل من العسل» در تبریز خبر داد و گفت: این سوگواره ششم محرم ساعت 10 صبح در آستان مقدس امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه  هدف ما از برگزاری این برنامه الگودهی به دانش‌آموزان است، افزود: «احلی من العسل» برگرفته از کلام حضرت قاسم(ع) در روز عاشوراست.

صیادی اضافه کرد: حضرت قاسم بن حسن الگویی برای جوانان و نوجوانان امروزی است. در این راستا سوگواره ناحلی من العسل» با حضور دانش‌آموزان و یکی از والدین و یا مربیانشان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: تلاش ما این است که دانش آموزان رشد داشته باشند و تبدیل به شخصیت مذهبی و دینی شوند و این مراسمات موقتی نیست و این‌گونه مراسمات فرصت تربیتی ایجاد می‌کند. همچنین این مراسم زمینه‌ای برای دانش آموزان است که خود را به اهل بیت(ع) نزدیک کنند.

وی اظهار کرد: با این زمینه ها می خواهیم دانش آموزان را با اهل بیت و اهداف محرم و پیروزی اباعبدالله آشنا کنیم. موضوع این است که دانش آموزان در این زمینه آگاهی پیدا کنند.

صیادی در پایان تأکید کرد: هیئت‌های جوانان متشکل از تشکل‌ها بیانگر این است که جوانان امروزی دیگر علاقه‌مند به اهل بیت(ع) نیستند ولی ما نشان می‌دهیم که این مطلب نادرست است. تلاش آموزش و پرورش این است که دانش‌آموزان را به این سمت بکشاند. یکی از شاخه‌های حیات، توجه به اهل بیت(ع) است و امیدواریم که در این راه موفق شویم.

انتهای پیام
captcha