تأمین امنیت زوار حسینی به جد در دستور کار قرار دارد
کد خبر: 4080525
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰

تأمین امنیت زوار حسینی به جد در دستور کار قرار دارد

دادستان کرمانشاه گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حضور خیل عظیم زائران در استان به تمامی دستگاه‌های اجرایی دستور داده شده تا به تناسب حوزه کاری خود اقداماتی برای رفاه و امنیت زائران استان به وجود آورند.

شهرام کرمی دادستان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان کرمانشاه، امروز، 2 شهریورماه در نشستی با بیان اینکه اربعین حسینی به عنوان مهم‌ترین مراسم مذهبی شیعیان در زمره بزرگ‌ترین اجتماعات مذهبی جهان قرا گرفته است، اظهار کرد: ابعاد کمی و کیفی این مراسم گسترده آن را به یک رویداد منحصر به فرد تبدیل کرده است.

وی افزود: علی‌رغم تبلیغات وسیع برای مقابله با نفوذ و قدرت نرم این رویداد بزرگ به ملجا و پناهگاهی برای مردم مستضعف دنیا تبدیل شده است و در دنیای مادی‌گرا امروزی حاصل چنین رویدادی وفاداری به ارزش‌های والای اسلامی، ایثارگری، از خود گذشتگی، اعلام عملی ارادت و سرسپردگی به امام حسین(ع) و بازتولید معرفت است.

کرمی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اربعین حسینی و آثار دنیوی و اخروی این حرکت عظیم مردمی شایسته است که شرایط لازم برای برگزاری هرچه بهتر آن فراهم شود.

دادستان کرمانشاه بیان کرد: با بازگشایی مرز خسروی امسال استان کرمانشاه میزبان خیل عظیمی از زائران خواهد بود و در این راستا تمام دستگاه‌های اجرایی استان به تناسب حوزه کاری خود باید اقداماتی برای رفاه و امنیت زائران در استان فراهم کنند.

وی به تشریح برخی از وظایف نیروی انتظامی در این ایام پرداخت و اظهار کرد: تعداد گشت‌های محسوس و نامحسوس نیروی انتظامی در مسیر تردد زوار به‌ویژه در مبادی ورودی و خروجی، توقفگاه‌ها، پارکینگ‌های وسایل نقلیه، پایانه‌های مسافربری در این ایام افزایش پیدا کند.

کرمی افزود: فرماندهی انتظامی نسبت به کنترل و رصد مجرمین، افراد سابقه دار و مشهور به شرارت مبادرت کرده و با استفاده از ابزار‌های قانونی موجود، رفتار‌های مجرمانه مجرمان سابقه‌دار به صورت مستمر رصد و نیروی انتظامی و نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی به عنوان متولیان تأمین امنیت با حمایت قاطع دستگاه قضایی در راستای جمع‌آوری این افراد و کاهش موارد ارتکاب جرائم اقدام کنند.

دادستان کرمانشاه در پایان تأکید کرد: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی اقدامات حفاظتی و مراقبتی لازم در مراکز شلوغ و پرتردد، مرز‌ها و مسیر‌های تردد زوار را در دستور کار خود قرار داده و با رصد اطلاعاتی مستمر و صدور دستورات مراقبتی اقدامات پیشگیرانه در زمینه مختلف تهدید‌های امنیتی را اعمال کنند.

انتهای پیام
captcha