«خیمه» عاشورا در کتابفروشی‌ها برپا شد
کد خبر: 4082214
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

«خیمه» عاشورا در کتابفروشی‌ها برپا شد

شماره 145 ماهنامه خیمه با پرونده ویژه «حسین(ع)، فراتر از مرزها» منتشر شد.

«خیمه» جدید روی میز کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا، تازه‌ترین شماره ماهنامه «خیمه» با پرونده ویژه‌ای با عنوان «حسین(ع) فراتر از مرزها» و با تمرکز بر عاشورا در کشورها و آئین‌های مختلف منتشر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری در سرمقاله صدوچهل‌وپنجمین شماره از ماهنامه دینی، فرهنگی و مجالس حسینی «خیمه» که با تمرکز بر آئین عاشورایی و امام حسین(ع) بیرون از مرزهای ایران و حتی کشورهای اسلامی منتشر شده است، «عزاداری محرم در قطب شمال» را موضوع و محور قرار داده و به ظرفیت‌های ویژه راهپیمایی اربعین و فرصت ویژه این رویداد برای نزدیکتر شدن عناصر جبهه گسترده پیروان اهل بیت‌(ع) از کشورها و قومیت‌های مختلف اشاره کرده است.

در ادامه و در یادداشتی با عنوان «روضه در بیوت علما» به قلم سیدحامد حسینی، مختصری به مجالس روضه و محافل حسینی در منزل علمایی چون «میرزا جواد آثا تبریزی»، «سیدابوالحسن اصفهانی»، «آیت‌الله بهجت»، «آیت‌الله صافی گلپایگانی»، «آیت‌الله مرعشی نجفی» و دیگر علما و مراجع تقلید اشاره کرده است.

«سنت عراقی، آیین ایرانی» عنوان مطلب دیگری از شماره جدید ماهنامه خیمه است که مشروح میزگرد «بررسی وجوه مختلف یک تجمع بزرگ دینی» با محوریت راهپیمایی اربعین، با حضور شریف لک‌زایی، دانشیار گروه فلسفه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا شریعتمداری، دانشیار دانشکده شیعه‌‌شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب را در خود جای داده است.

چهره ماه صدوچهل‌وپنجمین شماره از ماهنامه «خیمه»، مرحوم حبیب‌الله صادقی، نقاش و نگارگر آئینی است که در مطلبی با عنوان «حبیب هنر عاشورا» به‌ عنوان نقاشی که دل در گروی عشق به اباعبدالله الحسین(ع) داشت، به مخاطبان معرفی شده است.

«هیئت در غربت» شامل روایت‌هایی از دلدادگی فرامرزی به سید و سالار شهیدان اولین مطلب از پرونده ویژه این شماره از ماهنامه خیمه است. در ادامه عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب در مطلبی از نهضت فرامذهبی و فراجغرافیایی امام حسین(ع) و اینکه «عاشورا چهره منطقه را عوض کرده است» می‌گوید.

«گریه کردن بلد نبودیم» عنوان دیگر مطلب مهم پرونده ویژه شماره 145 ماهنامه خیمه است که در آن سهیل اسعد  از تجربه برپایی مجالس امام حسین(ع) در آمریکای لاتین می‌گوید. گفت‌وگو با «سوامی سارنگ»، هندویی که عاشق سیدالشهداست، از دیگر مطالب مهم این شماره ماهنامه خیمه است که با عنوان «امام حسین(ع) مظهر صلح است» به چاپ رسیده است.

«عاشورا جهانی شد، چون دولتی نشد» عنوان دیگر مطلبی است که شامل گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله حسینی، مدیر سابق مرکز اسلامی آفریقای جنوبی با محوریت رمز گسترش عاشورا و مناسک آن است.

در ادامه گفت‌وگوهایی با «هیلانه عطاالله»، شاعر مسیحی که شیفته اهل بیت(ع) است، با عنوان «حسین(ع) منبع الهام ادیبان عرب» و «النا لاویان کاشانی» از شاعران و دین‌پژوهان کلیمی کشور با عنوان «کلیمیان به امام حسین(ع) ارادت دارند» به چاپ رسیده است.

گزارشی از یک روضه خانگی که سه قرن قدمت دارد با عنوان «رضاخان هم نتوانست این رروضه را تعطیل کند» و گلایه‌های سمیه حاجعلی، قاری قرآن باعنوان «چرا به خانم‌های قاری فرصت نمی‌دهید؟» دیگر عنوان مهم شماره جدید ماهنامه خیمه است.

شماره 145 ماهنامه ماهنامه دینی، فرهنگی و مجالس حسینی«خیمه»به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری در 80 صفحه با بهای 60 هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha