حرمت میزبانی عراقی‌ها را حفظ کنیم
کد خبر: 4083134
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸

حرمت میزبانی عراقی‌ها را حفظ کنیم

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد با تأکید بر لزوم فراهم کردن بستر زیارت آگاهانه زوار اربعین حسینی از سوی مبلغان، گفت: مبلغان و خادمان اربعین با توجه به شرایط سیاسی عراق بر روی نقاط مشترک تأکید کرده و حرمت میزبانی عراقی‌ها را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام محمد امیری، مسئول تعلیم و تربیت سپاه خرم‎آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، دوره آموزشی توجیهی خواهران مبلغه و خادمان اعزامی لرستان به همایش پیاده‌روی اربعین حسینی یکشنبه، 13 شهریور در سالن همایش‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد امیری، مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه شهرستان خرم‎آباد در این دوره آموزشی با بیان اینکه کار مبلغان در اربعین حسینی از شئون امام سجاد(ع) است، گفت: امام سجاد(ع) در کاروان‌های حجاج به‌صورت ناشناس خدمت‌گزاری می‌کرد تا از ثواب زیارت زوار بی‌بهره نماند.

وی با بیان اینکه ثواب خادمان و مبلغان اربعین کمتر از زائر نیست، ادامه داد: حضور مبلغان بسترساز و زمینه زیارت زوار را فراهم می‌کند، چراکه مبلغان با تبیین و بیان آداب شرعی سبب می‌شوند که زوار زیارت آگاهانه داشته باشند.

حجت‌الاسلام امیری اولین آداب یک خادم و مبلغ را معرفت و شناخت به اهل‌ بیت(ع) دانست و گفت: خادم و مبلغ باید بداند به زیارت چه امامی می‌رود و فکر و ذهن خود را وقف خدمت به زوار کند.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به اینکه مبلغان سفرای ائمه و حلقه وصل زائران و امام هستند، ادامه داد: خادمان و مبلغان در کنار طهارت ظاهری طهارت باطنی را حفظ کنند چراکه باید مقام امام را بدانیم و تمام تحرکات ما حول محور امام باشد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه باید همه زوار را به یک دید ببینیم و به سالمندان نگاه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: کسی که به‌عنوان مبلغ در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور دارد باید نسبت به بچه‌ها دید ویژه داشته باشد. توجه داشته باشیم که کارکرد سفر اربعین تأثیر تربیتی بر روی فرزندان است.

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه خدمت به زوار امام حسین(ع) ذخیره برای قیامت است، یادآور شد: حرکت مبلغان باید حول معرفت امام و برای رسیدن به امام باشد از طرفی ارتباط را با زوار حفظ کرده و روی آنان تأثیر تربیتی بگذاریم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به اینکه باید جایگاه و شأن تبلیغ و مبلغی را حفظ کرده و بدانیم خدمت به زائران حسینی کمتر از ثواب زیارت نیست، ادامه داد: زواری که می‌آیند خسته هستند و انتظار دارند مبلغان حُسن اخلاق داشته باشند.

وی بهترین زمان برای اثرگذاری بر روی انسان‌ها را ایام اربعین دانست و اظهار کرد: مسئولیت دیگر مبلغان در پیاده‌روی اربعین این است که نیازهای زوار را بدانند و فضا را طوری را فراهم کنند که زوار راحت باشد.

امیری با بیان اینکه کشور عراق یکی از ملتهب‌ترین اوضاع سیاسی را دارد، از طرفی محل تولد داعش و پایگاه‌های آمریکا بوده است و در حال حاضر داغ‌ترین بحث عراق بحث مقتدی‌ صدر  است، یادآور شد: آمریکا از اربعین ترس دارد چراکه اگر قبلاً می‌گفتند بیشترین اجتماع مسلمانان حج است که در آن سه میلیون نفر شرکت می‌کند اما امروز 20 میلیون نفر در اربعین حضور دارند و اربعین پایگاه عشاق‌الحسین شده است.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به اینکه افراد با علم و آگاهی در اربعین حضور دارند و آمریکا با هر طریقی می‌خواهد اربعین را کمرنگ جلوه بدهد اما هر سال به آمار زائران اربعین اضافه می‌شود، تصریح کرد: آمریکا از اتحاد اسلامی در اربعین هراس دارد و به‌دنبال تفرقه در بین مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌خواستند که بین شیعیان عراق تفرقه ایجاد کنند، ادامه داد: پدر مقتدی صدر قبل از شهادتش آیت‌الله کاظم حائری را به‌عنوان مرجع معرفی کرد و چند روز پیش آیت‌الله حائری از مقلدان خود خواست از رهبر معظم انقلاب تبعیت کنند.

امیری با بیان اینکه رهبری بر جهاد تبیین تأکید دارند و جهاد تبیین فریضه فوری و قطعی است، گفت: جهاد تبیین حکم حکومتی است و لذا باید آن‌را فریضه واجب عینی بدانیم.

مسئول تعلیم و تربیت سپاه ناحیه خرم‌آباد با اشاره به اوضاع سیاسی عراق بیان کرد: در این شرایط لازم است که مبلغان و خادمان اصلاً بحث سیاسی نکنند و بیشتر بر نقاط مشترک تأکید کنند. در اربعین همه محب اهل‌ بیت(ع) هستند، لذا کوچک‌ترین حرکتی که بر طبل نفاق بزند را انجام ندهیم و از طرفی احترام میزبانی عراقی‌ها را حفظ کنیم.

انتهای پیام
captcha