راه‌اندازی ۱۰ موکب اربعین در مریوان
کد خبر: 4083606
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

راه‌اندازی ۱۰ موکب اربعین در مریوان

فرماندارشهرستان مریوان گفت: در شهرستان مریوان ۱۰ موکب از میدان پیشمرگان مسلمان کُرد، تا آخرین نقطه صفر مرزی آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

عبور زائران از مرز باشماق

اسماعیل احمدی، فرماندارشهرستان مریوان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: همه اقدامات مورد نیاز برای تسهیل در رفت و آمد، اسکان و پذیرایی زائران عتبات عالیات صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه از لحاظ اقامتگاه و زائرسرا هیچ‌گونه مشکلی نداریم، افزود: ۲۰ مدرسه، حسینیه و زائرسرای سپاه و همچنین اردوگاه امام علی(ع) نیز آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

فرماندار شهرستان مریوان بیان کرد: با این تعداد اقامتگاه، سه هزار نفر می‌توانند اقامت داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود که با در نظر گرفتن اماکن دیگری برای اقامت به عنوان ذخیره، این آمار به پنج هزار نفر هم برسد.

وی افزود: ظرفیت پارکینگ برای ۲۰ هزار خودرو فراهم شده و چندین دستگاه وسیله حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران از داخل شهر به سمت مرز باشماق نیز در نظر گرفته شده است.

احمدی تأکید کرد: ما تا پایان مراسم برای پذیرایی و اسکان زائران، به هنگام ورود و یا خروج از شهرستان مریوان، آمادگی لازم را داریم و تا آخرین نفر پذیرای مسیر بازگشت کاروان زائران هستیم.

وی در پایان یادآور شد: در شهرستان مریوان ۱۰موکب از میدان پیشمرگان مسلمان کُرد، تا آخرین نقطه صفر مرزی آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

انتهای پیام
captcha