برپایی موکب فرهنگ و هنر در سنندج و مرز باشماق
کد خبر: 4083828
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

برپایی موکب فرهنگ و هنر در سنندج و مرز باشماق

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از راه‌اندازی موکب فرهنگ و هنر در کردستان خبرداد و گفت: ارائه خدمات فرهنگی به زائران اربعین حسینی(ع) در شهر سنندج و مرز باشماق مریوان فراهم شده است.

موکب فرهنگ و هنر اربعین در کردستان

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته فرهنگی اربعین حسینی(ع) استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی(ع) علاوه بر برپایی موکب‌های متعدد در شهر مریوان و سنندج و در مسیر عبور کاروان‌های زائران، موکب فرهنگ و هنر نیز در شهر سنندج و مرز باشماق مریوان برپا شده است.

وی افزود: در این عمودهای فرهنگ و هنر علاوه بر برپایی نمایشگاه عکس و پوستر عاشورا و مناسک ایام محرم و صفر، آتلیه عکس یادگاری برای زائران اربعین برپا شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان بیان کرد: تبلیغات محیطی و شهری گسترده همراه با تابلوهای راهنمایی در مسیر زائران با استفاده از شعر شاعران کُرد زبان و روایت‌های علمای اهل سنت در خصوص اربعین حسینی و واقعه کربلا نصب شده است.

وی افتتاح پانزدهمین کنگره ملی شعر و آیین‌های عاشورایی قروه، برگزاری 7 محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی استاد سیدمحمد جواد حسینی و قاریان برجسته استان کردستان در شهرستان‌های تابعه و مرکز استان را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ویژه محرم و صفر امسال ذکر کرد.

دریایی در خصوص انتخاب کردستان و مرز باشماق مریوان برای اولین بار برای عبور زائران اربعین حسینی گفت: بدون شک عبور زائران از استان کردستان و مرز باشماق دارای برکات و فواید بسیار زیادی از جهت دینی و فرهنگی خواهد بود.

وی ادامه داد: مسیر مریوان و استان کردستان دارای مزیت‌های بسیار زیادی از جمله آب و هوای خنک، مناظر زیبای مریوان، پذیرایی مردم مهمان‌نواز استان کردستان و شهر مریوان برای زائران اربعین حسینی(ع) است.

رئیس کمیته فرهنگی اربعین در خصوص برنامه‌های هنری اظهار کرد: با حضور استاندار فرهنگ دوست کردستان اولین اجرای تئاتر خیابانی با حضور گروه نمایش مریوان با موضوع عاشورا دیروز، 15 شهریورماه دراین شهرستان کلید خورد.

وی افزود: استاندار و معاونان و مدیران کل و زائران اربعین حسینی در بازارچه مرزی باشماق دقایقی به تماشای نمایش مذکور پرداختند، علاوه بر این گروه‌های نمایشی از استان‌های آذربایجان شرقی و کرمانشاه نیز در مرز باشماق به ارائه و اجرای آثار نمایشی با موضوع واقعه کربلا و اربعین حسینی(ع) خواهند پرداخت.

دریایی در پایان یادآور شد: پارکینگ ویژه‌ای در محل مجتمع فرهنگی و هنری شهر مریوان جهت اتومبیل‌های زائران و کاروان‌های عبوری آنها تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha