پذیرایی ملایری‌ها با 7 موکب از زائران اربعین
کد خبر: 4084106
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

پذیرایی ملایری‌ها با 7 موکب از زائران اربعین

دبیر ستاد اربعین ملایر از فعالیت و خدمات‌دهی 7 موکب شناسنامه‌دار با مجوز رسمی در این شهرستان خبر داد.

حسین فارسی دبیر ستاد اربعین شهرستان ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حسین فارسی، دبیر ستاد اربعین شهرستان ملایر، امروز، ۱۷ شهریورماه در جلسه تشریح فعالیت‌های ستاد اربعین این شهرستان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در شهرستان ملایر برای استقبال از زائرین حسینی گفت: از ابتدای سال و در اردیبهشت‌ماه جلسات هماهنگی برای خدمات‌دهی به زائرین اربعین در شهرستان تشکیل شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای تشکیل موکب‌های اربعین در شهرستان افزود: در ایام سفر زائران اربعین هفت موکب شناسنامه‌دار با مجوز رسمی در شهرستان ملایر فعالیت و خدمات‌دهی می‌کنند.

فارسی با اشاره به مکان‌های استقرار موکب‌های شهرستان ملایر بیان کرد: ورودی ملایر جنب بهشت هاجر، پل حرم آباد،  روستای توچغاز، حسین‌آباد ناظم، آورزمان و انوج هفت نقطه‌ای است که موکب‌های ملایری از زائران پذیرایی می‌کنند.

وی گفت: موکب‌های حسینی اربعین در شهرستان ملایر به‌صورت خودجوش و مردمی فعالیت داشته و به‌صورت کامل آماده پذیرایی از زائرین در مسیر کرمانشاه، ایلام و مهران هستند.

دبیر ستاد اربعین ملایر بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد اربعین استان موکب‌ها مدت 10 روز که شامل 7 روز پیش از اربعین و 3 روز پس از اربعین حسینی باید فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم و خیران ملایری در دیرباز به مسافران کربلا خدمات‌دهی می‌کنند، گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در شهرستان مدت فعالیت موکب‌ها در ملایر به 15 روز افزایش‌یافته است.

فارسی با اشاره به همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف برای برپایی موکب‌ها بیان کرد: اوقاف ملایر با توجه به نیت واقفین اقدامات و مساعدت‌های در این زمینه دارد.

وی بابیان اینکه از باید تمام ظرفیت ناوگان‌های عمومی جهت انتقال زائران استفاده شود تأکید کرد: هماهنگی لازم برای اعزام زائران به مرزها در کمیته اعزام در استان انجام‌ شده و با توجه به اینکه برخی افراد با قطار به ملایر آمده و از ملایر به مرزهای مختلف سفر می‌کنند تمهیدات لازم نیز در زمینه انجام‌ شده است.

انتهای پیام
captcha