ظرفیت فرودگاهی زیارت اربعین افزایش می‌یابد / رفع سهمیه‌بندی تردد زائران در مرزها
کد خبر: 4084207
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸

ظرفیت فرودگاهی زیارت اربعین افزایش می‌یابد / رفع سهمیه‌بندی تردد زائران در مرزها

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به روند تردد زائران به کشور عراق گفت: امروز نسبتا عبور زائران زیاد بوده و آن طرف مشکلاتی مانند کمبود خودرو ایجاد شد که با هماهنگی‌های انجام شده در حال دریافت مجوز برای اعزام اتوبوس‌ها به آن طرف مرز هستیم.

بازدید از مرز شلمچهبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور امروز پنج شنبه 17 شهریور از مرز بین المللی شلمچه بازدید کردند. وی در حاشیه بازدید خود از مرز شلمچه اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود این است که حجم زائران با زیرساخت‌های کشورهای همسایه تناسبی ندارد. هر چند در حال تلاش برای فراهم کردن امکانات هستند، اما امکانات‌شان جوابگوی این وضعیت نیست.

وی افزود: خوشبختانه در مرزهای خسروی، مهران، چذابه و شلمچه کمک به عراقی‌ها برای تامین وسایل، آب و یخ را آغاز کرده‌اند. در پی مذاکره با نخست وزیر عراق نیز برخی از مسائل حل شده است و اکنون کنترل پاسپورت در حد چند ثانیه انجام می‌شود که قبلا این گونه نبود.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: امروز نسبتا عبور زائران زیاد بوده و آن طرف مشکلاتی مانند کمبود خودرو ایجاد شد که با هماهنگی‌های انجام شده در حال دریافت مجوز برای اعزام اتوبوس‌ها به آن طرف مرز هستیم.

مخبر با بیان اینکه مقرر شد برای رفع مشکل کمبود آب در عراق، به آن طرف مرز آب ارسال شود، عنوان کرد: کار سخت است و مردم باید تنظیم کنند و مدیریت زمان داشته باشند. کسانی که برای زیارت می‌روند باید در مدت کوتاهی بروند و برگردند و توقف نکنند.

وی افزود: اکنون یکی از نگرانی‌ها در مورد بازگشت زائران است، زیرا معمولا بسیاری از زائران می‌خواهند در مدت دو سه روز برگردند که بازگشت این همه زائر در این مدت کوتاه، سخت است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: به مسئولان گفته‌ایم حجم زائران را مدیریت کنند. برخی از معطلی‌ها در مسیر به این دلیل است که نمی‌خواهیم یک دفعه حجم زیادی از زائران به مرزها بیایند و دچار مشکل شویم.

مخبر افزود: رئیس جمهور نیز فوق‌العاده نگران است و تقریبا دولت هر چه در توان داشت در زمینه دیپلماسی و مذاکره ایران و عراق انجام داده است. ظرفیت فرودگاهی نیز افزایش می‌یابد و رفع سهمیه‌بندی مرزها را حل کرده‌ایم.

وی با اشاره به آماده‌باش هواپیماهای آبپاش عنوان کرد: امسال حجم زائران و هم گرما بسیار زیاد است، بنابراین مردم وقت رفت و برگشت خود را مدیریت کنند و بیشتر شب‌ها تردد کنند تا وضعیت بهتر باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: بحث مفصلی با آقای الکاظمی در مورد موضوعات مختلف از جمله اتباع بود که موافقت شده است.

وی افزود: در خصوص کرایه بالا در عراق نیز مذاکره شده اما بالاخره کشور دیگری است و تمهیدات خاص خود را دارد.

مخبر گفت: از قبل ۸ هزار اتوبوس تامین شده بود و ۸ هزار اتوبوس کمبود داشتیم که ۳ هزار اتوبوس نیز از دستگاه‌های مختلف تامین خواهد شد. علاوه بر این از مردم خواسته‌ایم با خودروی شخصی بیایند و به مردم هم کمک کنند.

انتهای پیام
captcha