پذیرایی روزانه موکب فاطمة‌الزهرا(س) ملایر با ۴ هزار پرس غذا از زائران
کد خبر: 4084250
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱

پذیرایی روزانه موکب فاطمة‌الزهرا(س) ملایر با ۴ هزار پرس غذا از زائران

مسئول موکب فاطمة‌الزهرا(س) ملایر گفت: این موکب روزانه با توزیع بیش از سه تا چهار هزار پرس غذا در هر وعده شامل صبحانه، ناهار و شام از زائران اربعین پذیرایی می‌کند.

موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر موکب فاطمة‌الزهرا(س) ملایر یکی از بزرگترین موکب‌های استان همدان و غرب کشور است که خادمان این موکب با عشق و ارادت در ایام اربعین به زائران اباعبدالله(ع) ارائه خدمات دارند. این موکب به‌عنوان یکی از موکب‌های بزرگ استان همدان و غرب کشور است که حدود هفت سال است و در طول این سال‌ها مشغول به فعالیت است.

این موکب در زمان اوج کرونا طی دو سال گذشته نیز از گروه‌های پیشتاز در تهیه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان بوده و در بحران‌های مختلفی مانند سیل، زلزله و... در استان‌های دیگر کشور در سال‌های گذشته حضوری چشمگیر داشته است.

امسال نیز با فروکش کردن تب کرونا یک بار دیگر علم‌های موکب حضرت فاطمة‌الزهرا(س) به همت خادمان این ایستگاه حسینی، با همکاری و همراهی دستگاه‌های خدماتی و فراهم کردن زیرساخت‌ها از 16 شهریورماه به پا شده تا یک بار دیگر خادمان حسینی این شهرستان، عشق و ارادت خود را به ارباب نشان داده و خدمات‌دهی مناسبی را به زائران حرم یار داشته باشند.

خدمات‌دهی به زائران حسینی در این موکب با پخت وعده‌های غذایی و سایر خدمات شروع شده و تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه دارد، خادمان این موکب عاشقانه هر آنچه را دارند در طبق اخلاص گذاشته و با افتخار خادمی به زائران را انجام می‌دهند.

حمید زمانی، مسئول موکب فاطمة‌الزهرا(س) ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، به فعالیت‌های این موکب اشاره کرد و گفت: این موکب روزانه با توزیع بیش از سه تا چهار هزار پرس غذا در هر وعده شامل صبحانه، ناهار و شام از زائران اربعین پذیرایی می‌کند.

وی با بیان اینکه میان‌وعده‌های عصرانه نیز به زائران عبوری از این موکب داده می‌شود، افزود: همه هزینه‌های موکب از سوی خیرین، نذورات مردمی است و دستگاه‌های شهرستان خدمات زیرساختی را در همراهی و همکاری با موکب دارند.

مسئول موکب فاطمة‌الزهرا(س) ملایر ارائه آب جوش، وضوخانه، نمازخانه، نماز جماعت، استراحت‌گاه، خوابگاه، تعمیر خودرو، خیاطی، پیرایشگاه، تعمیر کیف و کفش، شارژر موبایل، خرید شارژ، ماشین‌نویسی، حمام، اورژانس، پلیس، احکام شرعی، هلال احمر، پوشش خبری، بسته‌های فرهنگی، نمایشگاه عکس، مجلس روضه و‌... را از دیگر خدمات این موکب به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) برشمرد.

وی با بیان اینکه این موکب به‌صورت 24 ساعته فعال است، گفت: پیش‌بینی شده که روزانه به بیش از پنج تا شش هزار نفر خدمات‌دهی را داشته باشیم، خارج از مرز نیز ایستگاه موکب حضرت زهرا(س) برقرار شده که حدود 850 میلیون تومان اعتبار از مشارکت‌های مردمی برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha