زائران اربعین سفر خود را طولانی نکنند
کد خبر: 4084366
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰
وزیر کشور:

زائران اربعین سفر خود را طولانی نکنند

وزیر کشور در بازدید از مرز شلمچه گفت: درصدد مدیریت کار هستیم و خواهش می‌کنم از افرادی که در عراق هستند مدت سفر را طولانی نکنند و بازگردند.

احمد وحیدیبه گزارش ایکنا از خوزستان، احمد وحیدی، وزیر کشور، ساعاتی پیش در بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مرز شلمچه هستیم و وضعیت مرز با مدیریت از سوی استاندار خوزستان و سایر مسئولان شرایط بهتر شده است. 

وی ادامه داد: زائران در آن طرف مرز در حمل و نقل مشکل داشتند که درصدد حل و فصل آن هستیم، البته باید از مدیریت دولت عراق و مواکب عراقی و همچنین مسئولان عراقی در مرز قدردانی کنم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: هوا بسیار گرم و جمعیت زیاد است و طبیعتاً ممکن است رفت و آمد را با اختلال مواجه کند. خواهش می‌کنم عزیزانی که هنوز از مبدأ حرکت نکرده‌اند راه نیفتند، زیرا ازدحام جمعیت زیاد است و برخی از نیازمندی‌ها مثل حمل و نقل گاهی با مشکل مواجه است. به هر حال ابتدا استان‌های مرزی و بعد هم استان‌های دیگر به تدریج تخلیه می‌شوند و برای عبور آنها در مرز هماهنگ می‌شود، اما اگر عزیزان همه به یکباره بیایند خودشان به خاطر گرمای زیاد اذیت می‌شوند. 

وحیدی ادامه داد: به هر حال درصدد مدیریت کار هستیم و خواهش می‌کنم از افرادی که در عراق هستند مدت سفر را طولانی نکنند و بازگردند، زیرا در عراق هم ممکن است محدودیت‌هایی وجود داشته باشد. پس زوار پس از پنج، شش روز برگردند تا فرصت برای سایر زوار فراهم شود. 

وی درباره کاهش حمل و نقل در کشور عراق، گفت: با دوستان و مسئولان عراقی صحبت کردیم و قبول کردند که کمی در بحث حمل و نقل خدمات بدهند که امیدوارم با راه افتادن این خدمات قیمت ها به شکل مناسب برآید. 

وزیر کشور در خصوص پیام این حرکت پرشور در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: مکتب اهل بیت(ع) امروز حرف اول را در عالم می‌زند و راه نجاتی جز مکتب اهل بیت(ع) نیست. امروز همه دل‌ها شیفته این مکتب است و همه از نقاط عالم به این نقطه می‌آیند و امروز عراق، اربعین و اهل بیت مرکز توجه جهانیان است و این عشق و محبت حلقه وصل میان همه مسلمانان و غیرمسلمانان است و حتی این پیام صلح و امنیت میان امت اسلامی است و پیام صلح و امنیت امت اسلامی به سایر امت‌ها محسوب می شود و آموزه صلح، امنیت و صلاح جهانی خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha