تردد در مرز باشماق انجام می‌شود
کد خبر: 4084728
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

تردد در مرز باشماق انجام می‌شود

استاندار سلیمانیه گفت: با وجود اینکه در مرزهای دیگر ایران، اعزام زائران به دلیل تراکم و نبود امکانات متوقف شده است اما تردد در مرز باشماق انجام می‌شود.

استاندار کردستان و استاندار سلیمانیه عراق

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، شامگاه گذشته، 19 شهریورماه در مرز باشماق و در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: به واسطه تعامل بسیار خوبی که اقلیم کردستان به ویژه استان سلیمانیه با ما داشتند، برای اولین بار تجربه میزبانی از زائران اربعین به خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در روزهای گذشته به مرور شاهد افزایش مراجعه و حضور و تراکم زائران در مرز باشماق بودیم که دیروز و امروز بدون کمترین مشکلی بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر زائر از این مرز به سمت سلیمانیه، نجف و بغداد اعزام شدند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه منتظر ابلاغ بازگشایی مرزها از سوی وزارت کشور هستیم، بیان کرد: با این وجود تلاش می‌کنیم ظرفیت‌سازی و زمینه‌سازی برای تردد بدون مشکل زائران را فراهم کنیم. تلاش ما این است در سال‌های آینده، زمینه‌ها و زیرساخت‌ها برای تردد زوار اربعین آماده‌تر باشد تا شاهد استقبال بیشتر زائران از مرز باشماق باشیم.

زارعی‌کوشا گفت: محدودیت‌های زیادی داریم اما همه دستگاه‌ها پای کار هستند تا زمینه برای تردد و اعزام هر چه بهتر زائران در روزهای آینده فراهم شود.

هه‌وال ابوبکر، استاندار سلیمانیه عراق هم در ادامه گفت: به همت دستگاه‌های مسئول در دو طرف مرز، کار جابجایی زائران در حال انجام است و با وجود اینکه در مرزهای دیگر ایران، اعزام زائران به دلیل تراکم و نبود امکانات متوقف شده است اما تردد در مرز باشماق انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی بسیار خوبی برای اعزام زائران از مرز باشماق تا محل‌های تعیین شده وجود دارد، ادامه داد: امروز حدود هشت هزار زائر از این مرز عبور داده شدند و انتظار داریم این آمار بیشتر نیز شود.

هه وال ابوبکر به هماهنگی با شرکت‌های حمل‌و‌نقل برای جابجایی به موقع زوار در خاک عراق اشاره و تأکید کرد: در صورت عدم همکاری هر کدام از شرکت‌ها، به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌های حمل و نقل، متعهد به جابجایی و انتقال زائران از مرز باشماق تا مقصدهای تعیین شده هستند و این کار باید به درستی انجام شود.

استاندار سلیمانیه با ابراز امیدواری از اینکه تردد زائران از اقلیم کردستان عراق، به استحکام ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی طرفین منجر شود، یادآور شد: مشکلات مربوط به جابجایی زائران چندان جدی نبود و مشکلی برای جابجایی زائران در روزهای آینده وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha