تداوم خدمات‌رسانی تنها موکب مرز خسروی تا بعد از اربعین
کد خبر: 4084962
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

تداوم خدمات‌رسانی تنها موکب مرز خسروی تا بعد از اربعین

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از تداوم فعالیت موکب «الشهید ین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» به عنوان تنها موکب اربعینی مرز خسروی تا بعد از اربعین حسینی خبر داد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری‌گرایی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، امروز، 21 شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه موکب اربعینی الشهیدین این اداره به عنوان تنها موکب فعال در مرز خسروی به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه در حال فعالیت است، از تداوم خدمات‌رسانی به زائرین اربعینی در مرز خسروی تا چند روز پس از اربعین خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه بازگشت زوار شروع شده است و تا روزهای بعد از اربعین نیز ادامه دارد، خدمات 24 ساعته این موکب که در خاک عراق مستقر شده به زائرینی که از مرز خسروی به عنوان نزدیک‌ترین مسیر به کربلا و معروف به راه کربلا عازم زیارت سیدالشهدا(ع) می‌شوند تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر موکب «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» از افزایش پخت و اطعام روزانه غذا در این موکب خبر داد و افزود: روزانه حدود 3500 غذای گرم و در کل روز نیز میان‌وعده‌های مختلف، آب یخ و خنک، میوه و خرما، کیک، چای و شربت آب‌لیمو به زوار حسینی ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف فارس بیان کرد: حدود ۴۰ نفر خادم زوار که از ادارات اوقاف استان‌های فارس و کرمانشاه و همچنین از شهرهای خسروشیرین و  خسروی در مرز ایران و خانقین عراق در موکب اربعینی الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس مستقر و به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائرین هستند.

صفری افزود: پذیرایی در این موکب از محل موقوفات استان فارس در هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام از آشپزخانه اختصاصی موکب صورت می‌گیرد و در مجاورت موکب نیز مکانی جهت استقرار، استراحت، اقامه نماز و اسکان موقت زوار تازه از راه رسیده تدارک دیده شده است. 

وی اظهار کرد: همچنین به همت کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات حشدالشعبی عراق اینترنت رایگان نیز در خدمت زواری که این موکب را برای دریافت خدمات انتخاب کرده‌اند، قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف فارس در پایان گفت: فعالیت‌های این موکب به این خدمات محدود نمی‌شود و هیئتی متشکل از طلاب اعزامی از قم نیز با حضور در موکب به ارائه فعالیت‌های تبلیغی و بیان مسائل شرعی به زوار حسینی می‌پردازند.

انتهای پیام
captcha