رهایی ۱۱ محکوم به قصاص از چوبه‌دار با پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم
کد خبر: 4084990
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

رهایی ۱۱ محکوم به قصاص از چوبه‌دار با پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اجرای پویش سراسری «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» توسط ستاد ملی صبر به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: امسال با تلاش صلح یاران هسته‌های جهادی بخشایش، شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان، خیرین، معتمدین محلی و صلح یاران مستقر در مددکاری‌های زندان‌های سراسر کشور موفق به فراهم کردن زمینه بخشش و رهایی محکومین به قصاص شدیم.

پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۱ شهریور در نشستی درخصوص روند رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در استان، اظهار کرد: از ۲۲۰ پرونده کثیرالشاکی که ۳۰ فقره آن مربوط به پرونده بیش از ۵۰ شاکی و ۹ فقره آن مربوط به پرونده‌هایی است که بیش از ۱۰۰ شاکی دارد.

وی افزود: اکثریت این پرونده‌ها مربوط به تعاونی بوده که نمونه‌ای از آن پرونده تعاونی مسکن حافظان کنگاور است و نمونه‌ای دیگر از پرونده‌های کثیرالشاکی که بیش از ۱۰۰ نفر شاکی داشت، پرونده بزرگ مشیری بود که با اتخاذ مناسب مختومه شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۹ فقره و در سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۱۱ فقره پرونده قصاص منجر به سازش شده است.

توسلی‌زاده تصریح کرد: با آغاز به کار پویش سراسری «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» توسط ستاد ملی صبر به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) صلح یاران هسته‌های جهادی بخشایش، شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان، خیرین، معتمدین محلی و صلح یاران مستقر در مددکاری‌های زندان‌ها موفق به فراهم کردن زمینه بخشش از سوی اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص نفس و یا ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های اخلاقی و آزادی زندانیان شدند.

انتهای پیام
captcha