لزوم مطالعه دقیق و عمیق درباره فلسفه اربعین حسینی
کد خبر: 4084998
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

لزوم مطالعه دقیق و عمیق درباره فلسفه اربعین حسینی

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس بر لزوم مطالعه دقیق و عمیق درباره فلسفه عظیم اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: راهپیمایی اربعین مقدمه‌ای مناسب برای پایه‌گذاری تمدن مهدوی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی رضایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماسبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام مهدی رضایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس، امروز، 21 شهریور در همایش «بصیرت و اربعین حسینی» که در سالن اجتماعات سپاه سلماس برگزار شد، گفت: سه مقطع مهم در تاریخ تحلیلی اسلام وجود دارد، که مقطع بعثت، غدیرخم و عاشورا این مراحل و مقاطع را شامل می‌شود.

وی مرحله بعثت را نقطه آغاز دین مبین اسلام در شبه‌جزیره عربستان عنوان کرد و با بیان اینکه، پیامبر اسلام (ص) با سختی‌های فراوان، این آیین آسمانی را در آن ایام پایه‌گذاری کردند، گفت: مرحله غدیر، دوره‌ای برای اثبات امامت، ولایت و استمرار اسلام محسوب می‌شود، همچنین عاشورا فرصت و مقطعی برای احیای مجدد دین به‌شمار می‌رود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس عاشورای حسینی را حاصل بی‌بصیرتی خواص در غدیر عنوان کرد و گفت: اگر غدیر توسط خواص و صحابه خوب تبیین می‌شد و جهاد تبیین به‌ معنای‌ واقعی‌ کلمه انجام می‌گرفت، هرگز عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

رضایی اربعین را بزرگترین رویداد فرهنگی در سراسر جهان اسلام چه‌بسا در همه دنیا دانست و گفت: کربلا، مرکز ثقل جهان تشیع و دلدادگان حسینی محسوب می‌شود، چراکه به‌ نو‌عی فرصتی برای نمایش وحدت به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه محبت، عشق و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) همه را در طول همه این سال‌ها راهی کربلا کرده است، ادامه داد: درحقیقت، اربعین بزرگترین مانور فرهنگی جهان اسلام است و دشمنان با انواع دسیسه درصدد هستند که فروغ بزرگترین رویداد اعتقادی جهان اسلام و تشیع را خاموش کنند، ولی هرگز موفق نمی‌شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلماس بر لزوم مطالعه دقیق و عمیق پیرامون فلسفه عظیم اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: راهپیمایی اربعین مقدمه‌ای مناسب برای پایه‌گذاری تمدن مهدوی محسوب می‌شود، به‌طوری‌که درحقیقت عاشورا و مهدویت دو بال مکتب اسلام هستند، به‌ همین‌ دلیل دشمنان در طول تاریخ سعی کردند، این دو موضوع را تحریف کنند.

رضایی عاشورا و مهدویت را مظهر اقتدار شیعه دانست و گفت: تا زمانی که شیعه به این دو مقوله باور قلبی و التزام عملی داشته باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند بر او سلطه پیدا کند.

انتهای پیام
captcha