نگاهی به فعالیت موکب امام رضا(ع) کانون خدمت رضوی البرز
کد خبر: 4085046
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷

نگاهی به فعالیت موکب امام رضا(ع) کانون خدمت رضوی البرز

مدیر اجرایی موکب امام رضا(ع) دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی البرز با اشاره به فعالیت موکب حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در مرز مهران، گفت: خدمت اصلی در این موکب ارائه آب خنک و نان به زوار اربعین است که با مشارکت خادمیاران البرز در پویش نذر آب حدود 100 میلیون تومان برای این پویش جمع‌آوری شده است.

موکب امام رضا(ع)

جلال علافی، مدیر اجرایی موکب امام رضا(ع) دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز درباره فعالیت موکب حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در مرز مهران، اظهارکرد: خدمت اصلی در این موکب ارائه آب خنک و نان به زوار اربعین است که با مشارکت خادمیاران البرز در پویش نذر آب حدود 100 میلیون تومان برای این پویش جمع‌آوری شده است.

وی افزود: با مبلغ یاد شده بیش از 100 هزار بطری آب نیم لیتری تهیه شده که البته بخشی از هزینه‌های آن به نام حضرت علی‌ابن موسی الرضا(ع) توسط صاحب کارخانه تامین شده است.

علافی با بیان اینکه از دو ماه قبل که آستان قدس رضوی فراخوان خدمت در مرزهای کشور برای زوار اربعین را به استان‌های ارسال کرد، البرز اولین استانی بود که برای این امر اعلام آمادگی کرد، گفت: این فراخوان بلافاصله به کانون‌های استانی نیز ابلاغ شده و با نظر مساعد همه مدیران برای مددرسانی در این راه پروانه موکب‌داری دبیرخانه به نام موکب امام رضا علیه‌السلام در مرداد ماه صادر شد.

این مسئول بیان کرد: بازدیدهای میدانی از مکان مورد نظر برای برپایی موکب و جانمایی برای ارائه خدمات، اعضای هیات امنای موکب را بر آن داشت تا یک فضای پشتیبان برای خدمات موکب در مرز مهران تدارک ببینند، به همین جهت موکب امام رضا(ع) در مرز مهران با پشتیبانی خادمیاران در سوله‌ای در شهر مهران آماده پذیرایی از زوار ارباب شهیدان شد.

علافی گفت: خادمیاران در سوله پشتیبانی به مساحت 500 متر در میدان شهدای مهران با راه‌اندازی یک دستگاه کامل پخت نان از سوی کانون شهرستان نظرآباد روزانه مشغول پخت نان برای تهیه میان وعده برای زائران حسینی هستند.

وی اعلام کرد: تاکنون حدود 400 کیسه آرد برای این منظور خریداری شده که هزینه بیش از نیمی از این آردها توسط دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی البرز تامین شده و روزانه 15 نفر به صورت ثابت مشغول به پخت نان هستند.

علافی همچنین به دیگر خدمات ارائه شده در موکب امام رضاعلیه‌السلام به زوار اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود سه تُن شکر، 500 لیتر آب لیمو سنتی و 120 لیتر عرق نعنا برای تهیه شربت به سالن پشتیبانی موکب امام رضا علیه السلام رسیده و خادمیاران کانون شهرستان آسارا نیز بیش از چهار تُن میوه شامل شلیل، شفتالو، هلو، سیب قرمز و سبز و آلو ارسال کرده‌اند.

وی گفت: برای تهیه میان وعده برای مسافران سرزمین کربلا بیش از 22 تن سیب زمینی تهیه شده که روزانه بین دو تا پنچ هزار میان وعده غذایی شامل نان داغ، سیب زمینی و تخم مرغ برای زوار آماده می‌شود.

علافی تاکید کرد: تمامی خدمات یاد شده در سالن پشتیبانی در شهر مهران توسط خادمیاران آماده سازی شده و توسط کامیون به موکب امام رضا علیه‌السلام در مرز مهران ارسال می‌شود و ارائه این خدمات تا اول مهرماه(حدود یک هفته پس از روز اربعین حسینی) در موکب امام رضا علیه‌السلام ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: همچنین علاوه بر فعالیت خادمیاران در موکب و ستاد پشتیبانی در شهر مهران، 70 موکب ایرانی در شهرهای نجف و کربلا توسط خادمیاران استان البرز اداره شده و به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha