خدمت‌رسانی مبلغان اعزامی از قم در تنها موکب مرز خسروی
کد خبر: 4085134
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۸

خدمت‌رسانی مبلغان اعزامی از قم در تنها موکب مرز خسروی

مدیرکل اوقاف فارس با بیان اینکه تنها موکب مرز خسروی از محل موقوفات فارس برپا شده است، گفت: در ایام اربعین ۱۰ مبلغ متخصص از قم به این موکب اعزام شده و خدمات مختلفی ازجمله برپایی نماز جماعت، مشاوره مذهبی، احکام مذهبی، پذیرایی از زائران و ... ارائه می‌دهند.

فعالیت مبلغان دینی در مواکب اربعینیبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس، شامگاه دوشنبه، 21 شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت تنها موکب اربعینی در مرز خسروی گفت: 10 مبلغ مستقر در موکب «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» اداره اوقاف که از قم اعزام شده‌اند به زائرانی که از منطقه منذریه به سمت کربلا می‌روند یا برعکس عراق را ترک کرده و از مرز خسروی عازم ایران هستند، خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: این 10 مبلغ در دو گروه در دو بازه زمانی و دو دوره 7 روزه جمعاً 14 روز به زائرین مرز خسروی خدمات ارائه می‌دهند.

موسوی افزود: این هیئت مبلغین با حضور در موکب اربعینی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس به عنوان تنها موکب مستقر در منذریه عراق متعلق به استان فارس در این ایام اقدام به توزیع چفیه، بج سینه، سربند، صلوات شمار می‌کنند.

مدیرکل اوقاف فارس اظهار کرد: برپایی نماز جماعت، مشاوره مذهبی و احکام زیارت و پاسخگویی به مسائل شرعی زائرین از دیگر وظایف این مبلغین در ایام بوده و انجام کلیه خدمات در موکب از جمله پذیرایی از زوار از دیگر وظایفی است که مبلغین اعزامی به موکب اوقاف مستقر در منذریه عراق انجام می‌دهند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در این ایام مرز خسروی به عنوان مسیر تردد و عبور زائران از استان کرمانشاه و کوتاه‌ترین مسیر تا کربلا به خوبی مدیریت شده است، گفت: موکب اربعینی «الشهیدین حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس» اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس که از محل موقوفات فارس برپا شده به صورت شبانه‌روزی تا چند روز بعد از ازبعین حسینی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام
captcha