نحوه مواجهه با ریزگردها در پیاده‌روی اربعین + فیلم
کد خبر: 4085173
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
سلامت در زیارت/ 10

نحوه مواجهه با ریزگردها در پیاده‌روی اربعین + فیلم

در جلسه دهم از مجموعه سلامت در زیارت، زائران نحوه مراقبت از خود در برابر وضعیت هوایی نامناسب و خیزش ریزگردها را آموزش می‌بینند.

چهارشنبه/ نحوه مواجهه با گرد و غبار و ریزگرد در پیاده‌روری اربعین + فیلم

به گزارش ایکنا، مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین در پیش است و زائران راهی سرزمین داغ‌ها، دردها و حماسه‌های بزرگ خواهندشد تا عظمت حماسه حسینی را در چهلمین روز از واقعه بزرگ عاشورا گرامی‌ بدارند.

ایکنا برای همراهی با زائران اربعین حسینی مجموعه‌ای ۱۰ قسمتی از مهم‌ترین مواردی که زائران اربعین حسینی باید در خصوص مراقبت از سلامتی خود بدانند را با تدریس مرجان مشگل‌گشا، مدرس جمعیت هلال احمر با عنوان «سلامت در زیارت» مهیا کرده است که خواندن و مشاهده این جلسات آموزشی می‌تواند آگاهی لازم برای سفر معنوی اربعین را به زائران ارائه کند.

در جلسه دهم از این مجموعه، با نکاتی که زائران برای مواجهه با وضعیت نامطلوب آب‌وهوا و خیزش ریزگردها در طول سفر اربعین باید به آن توجه کنند، آشنا می‌شوید.

«زائر گرامی برای مسیری که طی می‌کنید باید به یکسری از مراقبت‌ها توجه کنید. اولین نکته این است که حتماً باید کلاه داشته باشید و اگر کلاه ندارید پارچه‌ای مرطوب کنید و در زمان‌های گرم روز آن را بر روی سرتان بکشید، مسئله مهم دیگر محافظت از پوستتان است. برای محافظت از پوست بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید البته کرم ضد آفتاب را فقط به پوست صورت و گردن نمالید بلکه بر روی هر قسمتی از بدن که در برابر نور خورشید قرار دارد، بزنید.

مسئله مهم دیگر ریزگردها هستند. خیزش ریزگردها در کشور عراق زیاد است و مردم عراق شاید با این شرایط عجین شده باشند اما برای ما می‌تواند این ریزگردها ایجاد آسیب کند پس بهتر است محلول‌های شست‌وشوی چشم و قطره‌های یک بار مصرف چشم با خودتان همراه ببرید تا در آن شرایط از آنها استفاده کنید.

نحوه مواجهه با ریزگردها در پیاده‌روی اربعین + فیلم

بینی و دهان خودتان را حتماً با سرم نرمال سالین شست‌وشو دهید. اگر این سرم را در اختیار نداشتید نگران نباشید؛ آب و نمک فوق‌العاده رقیقی را درست کنید و بینی و دهان خودتان را با آن شست‌وشو دهید.

مسئله مهم دیگر این است که در طول سفر قطعاً عرق خواهیم کرد و پیشانی ما نیز عرق می‌کند؛ اگر این عرق‌ها روی چشم بریزد اذیت خواهیم شد. شما می‌توانید با چفیه، هدبند یا هر پارچه‌ای که در اختیار دارید پیشانی خودتان را ببندید تا علاوه بر اینکه این پارچه جلوی تابش خورشید بر روی چشمتان را کمی می‌گیرد، کمک ‌کند عرق بر روی چشمانتان نریزد. یادتان نرود عینک آفتابی از واجبات سفر شماست.

انتهای پیام
captcha