جهاد تبیین؛ مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی در ایام اربعین
کد خبر: 4085295
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
حجت‌الاسلام عزت‌زمانی بیان کرد:

جهاد تبیین؛ مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی در ایام اربعین

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی پرداختن به مسئله جهاد تبیین را یکی از برنامه‌های محوری سازمان تبلیغات اسلامی در ایام برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین اعلام کرد.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانیحجت‌الاسلام رضا عزت‌‌زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های ویژه مراسم اربعین این معاونت اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در موضوع اربعین متولی فرهنگی نیست بلکه بعثه مقام معظم رهبری مسئولیت این امر را بر عهده دارد اما به دلیل شبکه تبلیغی و عرصه‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی در آن فعال است، سعی بر این داریم تا بخشی از ظرفیت‌ها در این زمینه را فعال کنیم.

عزت‌زمانی ادامه داد: در این زمینه نسبت به اعزام مبلّغ اقدام خواهیم کرد که بخشی از این اعزام از سوی گروه‌های مردمی در کشور عراق انجام می‌شود که از این برنامه حمایت می‌کنیم. در مرزها نیز نزدیک به پنج هزار مبلّغ در مرزهای مختلف کشور چه در مرزهای خروجی و چه در مرزهای ورودی (مانند مرزهای ورودی در سیستان و بلوچستان) فعال شده و شبکه‌های تبلیغی در این زمینه فعالیت خواهند داشت.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: این مبلّغان برای حضور در مناطق مرزی و رسیدگی به امور فرهنگی مانند مسائل مربوط به نماز و احکام شرعی فعال خواهند شد که در این زمینه از تمامی مبلّغانی که به صورت جهادی در این عرصه حضور داشته و فعالیت می‌کنند، برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی دعوت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: دومین برنامه سازمان تبلیغات در این زمینه حرکت مبلّغان با کاروان‌ها از مبدأ است که در این زمینه از مبلّغانی که اشتیاق به حضور در این زمینه دارند، دعوت شده و تمامی ایشان به صورت مبدأ تا مبدأ در کاروان‌های مختلف حضور داشته و نسبت به فعالیت‌های ترویجی و تبلیغ اقدام خواهند کرد.

عزت‌زمانی بیان کرد: موضوع جهاد تبیین و مباحثات متناسب با این موضوع نیز از موضوعات محوری در این ایام خواهد بود که تولیدات محتوایی فراوانی نیز در این رابطه انجام شده است. کمک فرهنگی به موکب‌ها در حوزه ایجاد زمینه، تولید محتوا و تأمین برخی مبلّغان برای موکب‌ها نیز انجام شده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مسئولیت اصلی ما در داخل کشور است، گفت: یکی از دغدغه‌های سازمان مسئله تبلیغ در دهه آخر ماه صفر است که سعی بر آن داریم تا این موضوع در کشور پررنگ شود. دغدغه بعدی سازمان نیز مسئله جاماندگان اربعین است که به عنوان یکی از مناسکی که به واسطه حسرت و دوری مردم از زیارت سیدالشهدا(ع) در کشور شکل گرفته تا مردم نقطه متبرکی را به عنوان مقصد انتخاب کرده و به سمت آن حرکت کنند و ابراز حسرت و فقدان حضور در کربلا را در این مکان مدس به منصه ظهور ‌برسانند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که امسال نزدیک به 15 میلیون نفر در مراسم جاماندگان اربعین شرکت خواهند داشت که تمامی استان‌های کشور نیز عموماً دبیری این فعالیت را در تعامل با استانداری و نمایندگی‌های ولی فقیه و مجموعه‌های فرهنگی با محوریت موکب‌ها، هیئت‌ها و مجموعه‌های مردمی بر عهده خواهند داشت. همچنین امیدواریم بتوانیم در این زمینه بهترین شرایط را برای اجرای بهتر برنامه‌ها از حیث محتوا و کیفیت در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha