پیام اربعین پیام صلح و دوستی است
کد خبر: 4085321
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

پیام اربعین پیام صلح و دوستی است

امام جمعه هیدج با تاکید بر اینکه اربعین بهانه‌ای است که بشریت به سوی امام معصوم (ع) حرکت کنند، گفت: پیام اربعین پیام صلح و دوستی است.

اربعین حسینی

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی، امام جمعه هیدج، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان اینکه نتیجه سرمایه‌گذاری امام حسین (ع) در روز عاشورا را امروز در اربعین مشاهده می‌کنیم، عنوان کرد: اربعین یک رسانه منحصر به فرد است، برای اینکه به مردم دنیا پیام حماسه امام حسین (ع) را برساند.

وی با تاکید بر اینکه اربعین نشانه تعظیم شعائر الهی است، تصریح کرد: خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره مبارکه حج، زنده نگه داشتن شعائر الهی را نشانه تقوا عنوان می‌کند، پس به همین جهت هر کسی که اربعین را احیا کند، در واقع تعظیم شعائر الهی کرده است.

امام جمعه هیدج با اشاره به سفارشاتی که در روایات نسبت به زیارت اربعین از حضرات معصومین وارد شده است، عنوان کرد: امام حسین (ع) در سال ۶۱ جاهلیت را با شهادت خود از بین برد و حماسه اربعین نیز منجر به ظهور امام زمان (عج) خواهد شد تا ایشان نیز به برکت قیامش، جاهلیت حاضری که در دنیای مدرن حاکم است را از بین ببرد.

وی با تاکید بر اینکه اربعین بهانه‌ای است که بشریت به سوی امام معصوم (ع) حرکت کنند، ادامه داد: دلیل این حرکت نیز این است که هر کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد و توجهش به امام زمان نباشد، او با مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

امام جمعه هیدج با اشاره به تلاش رسانه‌های غربی مانند بی‌بی‌سی، ایران اینترنشنال و رویترز در منفی نشان دادن مراسم اربعین، تاکید کرد: یکی از خطوط آن‌ها در این سیاه‌نمایی، کمرنگ جلوه دادن حضور میلیونی است که از این تعداد اغلب با هزار یاد می‌کنند.

این مسئول با یادآوری اینکه امام حسین (ع) در همه فرقه‌ها عاشق و دلباخته دارد، متذکر شد: در این مراسم علاوه بر شیعیان، سنی‌ها، ایزدی‌ها، صابئین و حتی مسیحیان نیز حضور دارند که این موضوع نیز اغلب از سوی رسانه‌های غربی نادیده گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خط دیگری که رسانه‌های غربی در مراسم اربعین دنبال می‌کنند، توجه صرف به مسائل معنوی است، متذکر شد: این رسانه‌ها طوری نمایش می‌دهند که گویا فقط تنها برای آب و غذا به کربلا سفر کرده‌اند.

زارعی با اشاره به اینکه از دیگر خطوط این رسانه‌ها برای کم‌رنگ کردن مراسم اربعین به راه انداختن اربعین‌هراسی است، گفت: پیام اربعین پیام صلح و دوستی است اما این رسانه‌ها می‌گویند اربعین ممکن است در آینده برای دنیا خطر بیافریند که برای القای این موضوع نیز از ابزار برجسته کردن خشونت‌های فرقه‌ای استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha