مراسم پیاده‌روی «از حرم تا حرم» در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4085367
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

مراسم پیاده‌روی «از حرم تا حرم» در کرمان برگزار می‌شود

فرماندار کرمان بیان کرد: برای کسانی که از مراسم پیاده‌روی کربلا جامانده‌اند مراسمی با عنوان پیاده روی اربعین حسینی «از حرم تا حرم» در کرمان برگزار می‌شود.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری، علی بابایی، فرماندار کرمان امروز، ۲۲ شهریور‌ماه در جلسه ستاد اربعین شهرستان کرمان گفت: پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین گردهمایی مذهبی تبدیل به حرکتی جهانی شده است که نشان از ماندگاری قیام اباعبدالله الحسین و عشق و ارادت شیعیان است.

وی با بیان اینکه برای کسانی که از مراسم پیاده روی کربلا جامانده‌اند مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با نام «از حرم تا حرم» برگزار می‌شود، افزود: این مراسم از حرم مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی آغاز و در حرم مطهر ابناء موسی بن جعفر(ع) جوپار پایان می‌یابد.

فرماندار کرمان با بیان اینکه شروع مراسم از ساعت ۷ صبح و با پذیرایی و همراهی ۹۶ موکب است، گفت: این مراسم چندین سال است که به صورت خودجوش شکل گرفته و دستگاه‌های دولتی و خدمات‌رسان نیز با این خیل عاشقان امام حسین(ع) همراه بوده‌اند، لذا امسال نیز باید ضمن رفع کاستی‌های سال‌های گذشته، مراسم جاماندگان بهتر از قبل برگزار شود.

بابایی در ادامه تصریح کرد: خدمات مورد نیاز زائران در طول مسیر از جمله آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی سیار با همکاری دستگاه‌های متولی، تامین می‌شود.

فرماندار کرمان تاکید کرد: مهمترین نکته پس از تامین امنیت این مراسم که توسط نیروی انتظامی و بسیج صورت می‌گیرد، تامین سلامت مردم و رعایت بهداشت است که در این راستا شبکه بهداشت بر پذیرایی و سایر مسائل مربوطه نظارت کامل را خواهد داشت.

بابایی افزود: آتش‌نشانی، اورژانس و هلال‌احمر نیز در خدمت زوار بوده و ایاب و ذهاب مراسم توسط شهرداری کرمان انجام می‌شود. علاوه‌بر این، مراسم با شکوه راهپیمایی دیگری نیز در شهر کرمان برگزار می‌شود که این مراسم در روز اربعین از شاهزاده محمد آغاز و تا گلزار شهدای این شهر ادامه دارد. ضمن آنکه تعدادی از موکب‌ها در این مسیر نیز از مهمانان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پذیرایی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha