امام حسین (ع) آیینه تمام‌نمایی از عظمت آفرینش هستند
کد خبر: 4085397
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

امام حسین (ع) آیینه تمام‌نمایی از عظمت آفرینش هستند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اهل بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) آیینه تمام‌نمایی از عظمت آفرینش هستند، که باید برای شناخت هرچه‌بیشترشان تلاش کنیم.

امام حسین (ع) آیینه تمام‌نمایی از عظمت آفرینش هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی 22 شهریور در آیین بازدید از موکب‌ الحسین شهدای فراجا که در مرز تمرچین راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: اولیای الهی، اهل‌بیت (ع)به ویژه امام حسین (ع) آیینه‌‌ای تمام‌نما از عظمت آفرینش و جهان هستی محسوب می‌شوند، بنابراین باید برای شناخت آنها بیش‌ازپیش تلاش کنیم.

وی نماز را به منزله زیارت خدا، حج و عمره را زیارتِ خانه خالق دانست و گفت: زیارت امام در واقع دیدار با خلیفه‌خدا به‌شمار می‌رود، که همه این‌ها ابنای بشر را به‌سوی درستکاری و اعمال پسندیده سوق می‌دهد و از ارتکاب انواع منکر بازمی‌دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: زیارت سیدوسالار جوانان اهل بهشت بدون‌شک از ثمرات زیادی برخوردار است، که مسلمانان به اهمیت و برکات آن واقف هستند و سالانه فوج‌فوج به کربلا رهسپار می‌شوند.

حجت‌الاسلام فیاضی، یکی از برترین زیارت‌ها را زیارت اربعین عنوان کرد و با بیان اینکه، ائمه‌معصوم (ع) و علمای بزرگ جهان اسلام در این زمینه توصیه‌های زیادی کرده‌اند، گفت: هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی قرار گرفته‌‌ایم، پس لازم است، حداکثر بهره معنوی را از این ایام ببریم.

وی اضافه کرد: زیارت انسان‌های شایسته و معصوم به‌طورقطع رهاوردها و برکات‌ فراوانی را به زندگی آحاد جامعه نازل می‌کند، اجتهاد در درک دین، جهاد در تبیین و تشریح دین، آشنا شدن با دستورات الهی و تلاش برای عمل به آنها، دفاع و حمایت از ارکان اساسی دین مبین اسلام از جمله این ارمغان‌ها است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه، راهیان طریق حسین‌بن‌علی(ع) در واقع پیروان راستین این بزرگمرد تاریخ هستند، گفت: اولیای الهی بر این باور هستند، که در نظام هستی، پیروزی و رستگاری همواره متعلق به جبهه حق بوده و باطل مجبور به پذیرفتن شکست است، پس ما با همه توان باید مقابل استکبار ایستادگی کنیم.

فیاضی گفت: بنابراین یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای خون‌خواهی امام حسین (ع) این است، که هر کس به سهم خود در مقابل ظلم و جور ایستادگی کند و صرف تبلیغ گفتاری نهضت حسینی کافی نیست، پس مواضع سید و سالار شهیدان باید در عمل‌مان متبلور شود.

انتهای پیام
captcha